#1 Skrevet September 21, 2007 Jeg har greid å fikse lekkasjene rundt baklysene, nå gjenstår bakluka. Jeg mistenker at vannet finner vei inn bak baklysrampen. Men hvordan i huleste er den festet? Jeg ser bare de to gjennomgående boltene til nummerskiltet, men når jeg har tatt bort dem sitter rampen fortsatt fast. Har jeg oversett noen skruer, eller er det tettemasse som holder igjen? Jeg er også åpen for andre teorier/erfaringer når det gjelder hvor vannet kommer inn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2007 Hvis det er likt på typ44 som på c4 så sitter det skruer bak trekket på innsiden. Edit: jeg hadde også forresten lekkasje i min c4 tidligere, og da var problemet at gjennomføringen fra taket på ene siden hadde falt ut av sporet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2007 Jeg har greid å fikse lekkasjene rundt baklysene, nå gjenstår bakluka. Jeg mistenker at vannet finner vei inn bak baklysrampen. Men hvordan i huleste er den festet? Jeg ser bare de to gjennomgående boltene til nummerskiltet, men når jeg har tatt bort dem sitter rampen fortsatt fast. Har jeg oversett noen skruer, eller er det tettemasse som holder igjen? Jeg er også åpen for andre teorier/erfaringer når det gjelder hvor vannet kommer inn! Som Tommy sier så tror jeg det sitter skruer bak trekket på innsiden. Den svarte pakningen som ligger rundt baklysrampen kan være vanskelig å få til å slippe også. Det beste er å varme den med varmepistol/hårføner, da slipper den mye lettere og sjansen for å ødelegge rampen er mye mindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 22, 2007 Hvis det er samme som på Audi 80/90 Type 81 (noe jeg mistenker det er - det er samme lampene) så er det to muttere på hver av rygge-/tåkebaklyshusene. I tillegg er det sort tetningsmasse, bare ikke bruk sikaflex, det er håpløst å få fra hverandre igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2007 Aha! Så lampene med ryggelysene er en del av selve rampen? Da forstår jeg bedre. Jeg syns det så ut som at dette var tre deler (lampe-rampe-lampe), men sånn er det altså ikke. Takk for hjelpen til dere som svarte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...