#1 Skrevet September 21, 2007 Hei.. Jeg tok noen telefoner idag angående avtagbart hengerfeste til min 06 Touran. Fikk vite på Gromstad motor (lokal VAG) at hengerfeste kostet 3.516,- og kabelsett kostet 3.876,- Uten klubbrabatt.. Ferdig montert kostet det ca 15.400,- eks klubbrabatt.. Dette syntes jeg var fryktelig dyrt. Sjekket litt rundt på nettet, og Ebay er jo et yndet sted å handle slikt. http://cgi.ebay.de/Abnehmbare-Anhaengekupplung-fuer-VW-Touran-Elektrosatz_W0QQitemZ230171426930QQihZ013QQcategoryZ76118QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Westfalia er jo et kjent merke i VW sammenheng, og skulle ikke forundret meg om dette er så godt som originalt.. Settet er inkludert kabelsett også. Pris 329 euro inkl mwst = ca 277 euro = 2.216,- NOK + frakt og moms.. (Antar 350,- i frakt, 180,- i fortolningsgebyr) =2.746,- NOK + moms = 3.432,50 BILLIG !!!! Etterpå bør det bare være en time på VAg å få programmert inn hengerfeste i can-bus.. Men, det er jo ikke alt som er billig som er bra ! Noen som kan fortelle meg om det står noe spesielt om kabelsatz i annonsen ? Eller om TÜV-godkjenning? Her står det noe om hvorfor hengerfestet er tilkoblet can-bus, noen som kan oversette ? Hvis det står noe viktig der ? http://testberichte.ebay.de/CAN-Datenbus-bei-Elektrosaetzen-fuer-Anhaengerkupplung_W0QQugidZ10000000002315046?ssPageName=BUYGD:CAT:-1:LISTINGS:2 Ellers, så ser det ut til at man må modifisere litt på den nedre støtfangerdelen (sort plast) .. Ser også nederst på første ebay-siden at flere firmaer tar fra 500-650 Euro for ferdig montert hengerfeste.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2007 Ta en telefon til Bilomsetningen på Froland. Jeg kjøpte avtagbart Westfalia hengerfeste til min -03 Passat der oppe for Kr. 3000,- Kabelsett kjøpte jeg hos Bang & Folkestad i Sørlandsparken for ca Kr. 700,- (husker ikke helt). Kabelsettet jeg fikk kom fra Brink. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2007 Har sett noen Touraner på nettet til hogging. Søk på huggernes hiddenbaser og se om du finner et brukt et. Kjøpte selv deler fra en Touran hos Saggrenda Bilopphuggeri mener jeg det var. Bil rullet 400mil! og billige deler:) Er en stund siden, vet ikke om de har den bilen ennå, men verdt forsøket. Handlet med en kjempetrivelig kar der som heter Morten. Forresten det ang. modifisere fanger nedre del: Der får du ferdig nedre delen, den i sort plast med avtagbart lokk for hengerfestet. Den delen er enkel å bytte. Har gjort det selv på en fanger. Bare å ta av fanger og bytte om nedre del, denne er klipset fast. Ville mye heller gjort det enn å sage et hull. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2007 Hei Svein Olav.. God idè, skal ta en tlf til Nils eller Egil og høre. .. Glemmer ting hele tiden. Er jo viktig å få et kabelsett som er korrekt, og som passer i bilen også.. Hei Hans, der kan jeg også titte litt ja, nbf og bruktbildeler.. Eneste er at jeg synes disse sidene er så sparsommelige med info på andre punkter.. Får liksom ikke alltid vite nok om en ting til å kunne bestemme om delen faktisk passer din bilen eller ikke. Sigmund.. Hva var det ditt innlegg gikk ut på ? Send gjerne et PM hvis du lurte på noe jeg kanskje kan svare på.. (Bortsett fra at det kanskje var off-topic da. Som å svare på et spørsmål med et spørsmål.. ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2007 Hei Svein Olav.. God idè, skal ta en tlf til Nils eller Egil og høre. .. Glemmer ting hele tiden.Er jo viktig å få et kabelsett som er korrekt, og som passer i bilen også.. Hei Hans, der kan jeg også titte litt ja, nbf og bruktbildeler.. Eneste er at jeg synes disse sidene er så sparsommelige med info på andre punkter.. Får liksom ikke alltid vite nok om en ting til å kunne bestemme om delen faktisk passer din bilen eller ikke. Sigmund.. Hva var det ditt innlegg gikk ut på ? Send gjerne et PM hvis du lurte på noe jeg kanskje kan svare på.. (Bortsett fra at det kanskje var off-topic da. Som å svare på et spørsmål med et spørsmål.. ) Sorry, ble sendt i feil tråd, min feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...