#1 Skrevet September 21, 2007 jeg har søkt litt rundt på forumet men ikke funnet de svarene jeg trenger. skriver derfor en ny tråd! jeg har nettopp byttet lambdasonde på bilen min s4 2,2 det stod en biltema lambda der fra tidligere eier, jeg byttet den med en ny fra biltema. den nye lambdaen hadde tre ledere; 1 blå og 2 svarte. skjøtet farge på farge fra det som var der fra før. kjørt en stund etter byttet, og bilen ryker svart ved pådrag, ryker på tomgang som forøvrig jager veldig. bilen kveler seg fort. bensinforbruket er ikke mindre enn 2,5 liter på mila! har regnet ut dette så det stemmer fraktisk! diagnose utført, feilminne slettet, samma feil. kortslutning til jord, for høyt nivå, kan ikke regulere nivå. bare for å ha gjort det så prøvde jeg å bytte om på de svarte lederene i tilfelle det hadde betydning. lambdaen er jo ny og skal være i orden. kan det være brudd på ledninger fra stikket ved torpedo vegg til ecu et sted? går ledningene direkte fra stikk ved torpedo vegg og til ecu eller via noe annet? tenkte jeg kunne prøve å koble fra ecu og ohme ut kablene evt "megge" de. kan det være andre faktorer som spiller inn? kjempe takknemlig hvis noen kan fortelle meg noe om dette. både "trur" og "vet" tanker mottas med takk! mvh Gunnar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2007 Første som slår meg er defekt LMM... Det er bare den ene lederen på Lambda sonden som er signalførende, de andre to er vel til forvarming av sonden for å få den raskere opp i arbeidstemp... Prøv å koble vekk LMM og se om den er like ille da. Om den er det prøv å bytt LMM evt. se om du får lånt en som du vet er i orden. -Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2007 var inne på tanken med det jeg også. men har målt lmm og den fikk positive målinger, har også prøvd å kjøre uten men da gikk den nesten ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2007 noen andre som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...