#1 Skrevet August 27, 2004 Har nå fått byttet vannpumpa, og der var det jaggu mange løse biter å plukke ut! Men etter jeg fikk det fikset er det er noe som ikke helt stemmer. Jeg er jo vant med at turboen har hatt sin måte å "plystre", eller hvine på når jeg drar på. Men etter jeg fikk bilen fikset etter vannpumpe-havariet har den begynt å plystre på en helt annan måte. Og hvis ikke det er bare innbilning, så virker det som at bilen har mistet litt effekt også. Er det noen sammenheng mellom turbo, og overopphetet motor? Kan det ha skjedd noe der? Eller kan det rett og slett være en slange et sted som har fått en liten lekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2004 Nå er jeg nesten sikker på at det må være en lekkasje. Jeg kan nesten ikke høre turbinen i turboen. Istedet hører jeg en slags skarp suse-lyd. Men kanskje en diagnostikk vil vise noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2004 Kan jo være en lekkasje. Sjelden at det kommer opp på diagnostikk.. Isåfall må det være en kraftig lekkasje. Det beste er å manuelt gå over alle slanger fra turbo, til ic til trykkrør. Lykke til! -fra en som har lett maaange ganger etter sprekker i slanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2004 Lykke til! -fra en som har lett maaange ganger etter sprekker i slanger. [/b] Fant du noe da? Har du noen lete-tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 28, 2004 Har alltid funnet masse på de to audiene jeg har hatt. På Corren holder gummien seg bedre. Pussig det der.. Jeg har alltid gått over med hendene.. Fulgt slangene, spesielt slanger hvor det er trykk som fra filter og hele veien opp til innsuget. Klemme på slangene og se om jeg finner noe. Dersom jeg ikke kjenner noe, og heller ikke finner noe på den måten, bruker jeg skru av slangene og ta de med inn for en vask. Da er det lettere å se små sprekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 2, 2004 Fant feilen. Det var en slangeklemme mellom turbo og ic som var løs. Verkstedet fant ikke feilen, enda det var nettop dette verkstedet som hadde skrudd klemma løs! Ikke nok med det, jeg hadde jo 90 000 km service der i dag, og da har de prestert å sette feile bremseklosser på foran. Klossene har ikke anlegg mot skiva. Det er bare innerste delen av klossen som er borti. Nå ligger de delvis mot slitekanten i innerdiam. på skiva. På ytterdiam. er det ca 2-3 mm klaring mellom kloss og skive når bremsene er på. Jeg merket at jeg hadde noe lav bremsepedal, men tenkte at dette vil gå seg til. Jaja, jeg får ta meg en tur imorgen å få det fikset. :rolleyes: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2004 Og voila. Mange av oss har hatt den feilen. Bra det ordnet seg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 3, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Og voila. Mange av oss har hatt den feilen. Bra det ordnet seg! Kan vel telle på en hånd de som har en Audi S-bil med turbo som ikke har hatt lekkasje i en eller annen luftslange. Jeg kjenner faktisk ingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 3, 2004 jeg har bare en kraftig hvesing når jeg klapper i bunn, helt til trykket er på topp 1,1 (2,1) hva kan dette være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 6, 2004 Samme for eksempel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...