#26 Skrevet November 19, 2007 Helt klart. Men nok OT! Har kjøpt råder, nye lagre, stempelringer, ARP bolter osv så jeg klarer meg. Nå har jeg startet jakten på deler så kommer med videre spm om det dukker opp noen:) Enda en gang har jeg blitt litt for ivrig! Skulle ha org motor med 290cip men er på god vei til å knekke 400 nå velkommen i klubben: smil : jeg begynnte med samme planer som deg jeg og..... men når jeg bytta det svake ledd ble det plutselig en annen del som det svake ledd så jeg bytta den og... men da var det bare å bytte en annen del så fikk jeg litt mer effekt.... så jeg bytta den og, men motor kunne klare litt mer effekt så fikk jeg et nytt svakt ledd.........også repeterer denne historien seg til ALT er nytt / forsterket og oppgradert: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 19, 2007 velkommen i klubben: smil : jeg begynnte med samme planer som deg jeg og.....men når jeg bytta det svake ledd ble det plutselig en annen del som det svake ledd så jeg bytta den og... men da var det bare å bytte en annen del så fikk jeg litt mer effekt.... så jeg bytta den og, men motor kunne klare litt mer effekt så fikk jeg et nytt svakt ledd.........også repeterer denne historien seg til ALT er nytt / forsterket og oppgradert: smil : Ja er vel gjerne sånn det blir. Selv om mye blir svakt med en så oppskremt 2.5liter: dum : Nå er det vel kassa som er svakeste ledd regner jeg med og da er det vel 5-6trins fra s4-s6 som er å foretrekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 19, 2007 jepp det drar med seg mye annet som man ikke tenker på ja... når vi snakker om såppas effekt. Så jeg vil si det som gir mest igjen for pengene er et 380-420"kit" og om du da bytter rådene så er du jo på den sikre sida i tilleg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 19, 2007 jepp det drar med seg mye annet som man ikke tenker på ja... når vi snakker om såppas effekt. Så jeg vil si det som gir mest igjen for pengene er et 380-420"kit" og om du da bytter rådene så er du jo på den sikre sida i tilleg:) Og når du bytta ut alle de "svake ledda" så fikk du jo en helrå maskin da;) Stå på Ørjan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 3, 2007 Stå på Ørjan Nå er iallefall 440 dysene i boks. Får se hva som samler seg videre av "gromdeler": rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 19, 2008 Denne blir dratt frem igjen. Uten at jeg har bestemt meg for hvilket oppsett jeg skal ha så ser jeg for meg at det kanskje er litt jeg kan gjøre for å forberede motorbygget. Det er jo ting man MÅ ha uansett før motoren skal settes sammen. Etter min plan (som merkelig nok har forandret seg mye med tiden) ser jeg for meg at jeg setter sammen 3B'n og hiver den inn. Bunnen må jo sammen og der blir det gjort følgende: Det blir byttet råder Nye forsterka lagre Originale stempler Ubestemt om bunnen blir balansert (skjer forhåpentligvis) Toppen bli original Stålpakning ARP bolter Hjemmemekka grenrør (må jo allerede da vite hvilken turbo jeg skal ha) Lage dp og eksos i 3"-3.5" Ny rørgate turbo-IC-innsug (som også skal lages selv) Original topp (foruten om muligens en 7A kam) 2 stk 044 pumper Med disse delene og modsa vil jeg tro at jeg er godt på vei. Noen som har noe å tilføye? Lista blir nok litt lengre når jeg får tenkt meg om men om jeg finner et oppsett som kan runde 4-420hk så vil jeg tro at jeg sier meg fornøyd på denne motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...