#1 Skrevet September 22, 2007 holer på å skal avslutte prosjektet mitt med å bytte til FIS instrument i min A6 2002. jeg skal bytte en viskerarm til en med fis knapper. Har noen en oversikt hvilke pin'er som går hvor? Den nye armen (visker, med FIS knapper) har 6 stk pin som skal kobles. Jeg finner ingen oversikt over hva pin som er hva. tror pin 1 og 6 er høyre og venstre knapp (skal på pin 17 og 18 i kombiintrum) men vet ikke flere. vel, den brune er vel "ground"... Og er det noen som vet hvordan en kan koble til et kombiinstrument inne på kontoret mitt? jeg antar jeg trenger en 12v ledning in på en av de 3x 32 pin's som er bak. men hvilke? og er det mulig å koble vag-com til denne? HJELP FOLKENS!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 24, 2007 oioioi... her var det hjelp gitt... men seriøst, ingen som vet? noen som hvertfall har et forslag til å finne det ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2007 Du skal altså bare starte det opp for å få lys i det / se kilometerstanden, forstår jeg deg rett? I såfall skal jeg sjekke det ut for deg i morgen. Har en sånn kabel selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2007 åh, må det gjøres med en kabel? jeg trodde 12v i en pin og "alles gut" jeg... kanon hvis du sjekker det, for hadde jeg fått strøm på jæv**skapet så kan jeg koble til den viskerarmen og prøve meg frem hvilke ledninger som er riktig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2007 Nei, altså trenger ikke kabel, men gjør det hele litt lettere å treffe riktig av de 32 pins som er på kontakten. Mener det er 4 ledere, to jord, en terminal 30, en terminal 15, men skal sjekke det ut når eg kjem heim. Er det ordentlig julekvelden kan det hende jeg har forslag til kobling på den FIS-armen din også, mener å huske jeg tok vare på noen papirer på det i forbindelse med an cruisearm. Skal sjekke i kveldingen når jeg kommer hjem og gi deg beskjed. Begynner å bli litt lei eller? heheh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 25, 2007 mulig jeg er veldig lei dette ja, mest pga at det er så lite informasjon om det. Det eneste jeg har funnet er en dansk guide til en A4 99 modell uten can-bus, og noe tysk (også til A4...) og koblingsskjema er jo ikke akkurat noe som ligger ute der og flyter heller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 25, 2007 Kikka litt nå, på det instrumentet ditt skal det være slik at blå 32-pin har pin 9 og 24 som terminal 31(jord), mens pin 23 som terminal 30 (B+), og pin 1 Terminal 15. Vær forsiktig med lakrispottene så du ikke setter feil ledning på feil sted da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 25, 2007 Vær forsiktig med lakrispottene så du ikke setter feil ledning på feil sted da hehe... det er jo ikke så veldig vanskelig bak der akkurat... så da hiver jeg + ledningen fra min 12v omformer på pin 23 og - på 9 og 24? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2007 Stemmer. Også lukker du øynene og håper på det beste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 25, 2007 vel... sjekket at rommet jeg var på hadde automatsikring, og lukket øynene. og ingenting... hehe... jeg får heller ta det når jeg får det i bilen. jeg fikk en pdf fra en danske her nå, med oversikt over viskerhendelen. så der tror jeg at det har blitt koblet riktig nå. har ikke peil hvorfor jeg ikke får noe respons på den strømmen men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 25, 2007 Hm.. og du er sikker på at du teller / treffer riktig? Blå kontakt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 25, 2007 Hm.. og du er sikker på at du teller / treffer riktig? Blå kontakt? joda, var den blå kontakten, og har telt over noen ganger nå. men dropper det for i dag, jeg skal heller prøve å få driten inn i bilen. Nå er det bare å begynne å forske på hva jeg trenger for å få av rattet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 25, 2007 Hvis du bare skal ut og inn med instrumentpanelet trenger du ikke ta av rattet. Bare skyv det til nederste og ytterste justeringsmulighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 26, 2007 Hvis du bare skal ut og inn med instrumentpanelet trenger du ikke ta av rattet. Bare skyv det til nederste og ytterste justeringsmulighet. nei, den er greit. men nå tenkte jeg mer på monteringen av cruisecontrollen og FIS armen vet du om det er noe spesielt verktøy til å ta av rattet? Er det bare "vanlig" torx? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 26, 2007 Husker dessverre ikke helt i farta, men _tror_ det er en XZN (ligner veldig på torx, men med flere splines=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 18, 2007 Sjekka nøyaktig nå og har oppdatert pin konfigureringen i mine tidligere poster. Manglet tenningsstrrrraum! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 18, 2007 da fikk jeg det til å fungere her... da er det bare å lokalisere alle de autocheck punktene, så jeg får trykke litt også. må jo koble jord på omtrent hele skitet ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 18, 2007 Flott! Ja er litt styr. Monterte CC her om dagen på en A3 og det var endel knot og tjot på den også. Feilterminert ledningsnett osv. Har det blitt ordnings på resten av FIS prosjektet ditt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 18, 2007 jeg har absolutt alt, bortsett fra PIN kode til instrumentet som står i bilen... og det var hvertfall ingenting møller kunne hjelpe meg med... ? jeg håper at Frode skal i nærheten her med kabelen sin snart, det er det som får bli redningen alternativt, hvis bilen blir solgt først så skrinlegger jeg hele greia og selger instrumentet bare. er jo nesten p&p nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 18, 2007 Får du lurt Frode til å ta seg en tur i nærområdet så fiksern nok han koden for deg. Får bare satse på at det blir i orden før du selger da nå som du har lagt litt tid og sjel i det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...