#1 Skrevet September 22, 2007 Hei Er det noen som har peiling på hvordan med fjerner airbag i bilen min? Skal ha av rattet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2007 Hei Er det noen som har peiling på hvordan med fjerner airbag i bilen min? Skal ha av rattet 1. Ta av batteripolen 2. Dra rattet ut til øverst og lengst ut posisjon og drei rattet slik at de vannrette eikene står vertikalt 3. Bruk en flattrekker inn i det ene hullet på baksiden og vipp av låsefjæra ved å presse den mot senter av rattstammen slik at låsemekanismen på airbagenheten går fri. 4. Vri rattet 180 grader og punkt 3 på nytt igjen. PS. Pass opp for statisk elektrisitet så du ikke får deg en real overraskelse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2007 Kult...! Takk for hjelpen. Da har jeg noe å gjøre i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2007 Hei Dette får jeg ikke til. Stikker en skrutrekker opp i hullet du snakker om, men får ikke rikket noe.... Forslag? øverst på bildet ser du det lille hullet. Bildet er tatt ved hjelp av et speil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2007 Jeg har dessverre ingen tegning til deg, men det er knotete. Du merker fort når du er på rett vei, men får du det ikke til så får du svinge innom et karosseriverksted så hjelper de deg nok on the fly. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2007 Da fant jeg det ut ja... Måtte stikke trekkeren inn gjennom rundingen, og ta tak i fjøra helt innerst Fikk da av aribaggen. Men nå må jeg få løsnet på den store senterbolten som holder rattet. Ser ut som en stor torx skrue. Noen som vet dimmen på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 23, 2007 det er vel bare prøve, men mener å huske det er en 12 mm torx. Husk å ha rattet i senter før du tar det av! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 23, 2007 12mm ja. Den er grei. Må låne verktøy til den der, så det var flott. Tigger meg til nøkkelen over og under for å være sikker. Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 23, 2007 Er vel heller XZN-spor mener jeg å huske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 23, 2007 Hei Er det noen som har peiling på hvordan med fjerner airbag i bilen min? Skal ha av rattet bak rattet er dt 2 hull som det er låssplinter som låser airbagen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 7, 2008 Låner denne tråden litt, noen som vet om senterbolten må byttes når rattet har vært skrudd av? Mener å ha vært borti noe slikt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 7, 2008 Trengte ikke det jeg. Var bare å skru alt sammen igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 7, 2008 trenger nok ikke å bytte den... Ikke slå på tenninga med airbagen ute! da lagres det feilkode på den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 7, 2008 Låner denne tråden litt, noen som vet om senterbolten må byttes når rattet har vært skrudd av?Mener å ha vært borti noe slikt Senterbolten bør få et lite riss for hver gang man tar den av. Maks ganger senterbolten kan tas av før pakningen er ødelagt er 5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...