passat 1,8/kr16v trenger hjelp

Anbefalte innlegg

En venn av med har en passat som jeg hjelper han med å bygge den hadde 1,8gl motor og nå har vi bytta til kr 16v motor og får ikke gnist, jeg lurte på om noen hadde koblingskjema til ledningsnettet.

Er det mere enn motor og ledningsnett vi må bytte feks bensin pompe, sikringsbåks, ting som må forandres får å få dette til å fungere. mvh patric winger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, du får ikke start uten annen bensinpumpe nei. om det satt en mono jetronic/motronic 90hk der ifra før .. den pumpa gir ikke mer enn ca 2 bar.. og kr 16 v trenger vel bortimot 5 bar tror jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Mener du bare kan kjøpe en pumpe på biltema..

Tror det var en volvopumpe men, husker ikke til hvilken.. Noen andre som husker? evt kan bekrefte dette?

Men jeg trodde du måtte bytte el, nett også, er vel to slags hjerner på denne..

(kanskje ikke et innlegg til så mye hjelp, men jeg driver med samme selv:P)

MVH

Edit: Gikk litt fort! Så du hadde bytta El.nett;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å avklare:

- Hva slags motor hadde denne i utgangspunktet? 90hk eller 107hk? Dersom førstnevnte stemmer må du bytte bensinpumpe (og bruke nettet og innsprøytinga fra KR-motoren).

- Dersom det var 107hk i den fra før av: Skal dere bruke K-Jet eller Digifant-innsprøyting?

Dersom dere skal bruke K-Jetronicen fra KR-motoren må man bytte bensinpumpe (som det skrives ovenfor). Den svake pumpa som sitter der vil ikke greie å presse altfor mange dråpene forbi stempelet i mengdefordeleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.