Bytte bremselyspære på passat??

Anbefalte innlegg

Mulig det er ett dumt spørsmål, men noen fortalte meg en gang at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar : dum :

Klarer ikke å få av dekselet som sitter på baksiden av baklykten. Den løsner fint nede, men oppe henger den fast i ett eller annet. Tør ikke rive hardere i frykt for at hele dekslet eller lykta går i fillebiter. Så spørsmålet er om dekselet er skrudd fast, eller om det bare er å løsne de to "klippsene":confused:

Det er en 02 stasjonsvogn forresten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er ett dumt spørsmål, men noen fortalte meg en gang at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar : dum :

Klarer ikke å få av dekselet som sitter på baksiden av baklykten. Den løsner fint nede, men oppe henger den fast i ett eller annet. Tør ikke rive hardere i frykt for at hele dekslet eller lykta går i fillebiter. Så spørsmålet er om dekselet er skrudd fast, eller om det bare er å løsne de to "klippsene":confused:

Har akkurat samme bilen. Skal se på saken, så kan jeg komme tilbake med svar. Hvis ikke andre kommer meg i forkjøpet da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du bare skal skru den knotten på midten, er ikke helt sikker på din bil da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme bilen. Skal se på saken, så kan jeg komme tilbake med svar. Hvis ikke andre kommer meg i forkjøpet da :)

Venter i spenning :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til klipsene må du også ta ut sokkelen til blinklyspæra!(den er hvit) Bare å lirke den rett ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde akkurat dette for en stund siden på min 02 stasjonsvogn. Det var "bare" å løsne de to klipsene + at det er som Ben Are sier en "grå/hvit" plastdings som lyspæren sitter på som må vris for så å dras ut...I tillegg er det er en ledning som er hektet på et feste der inne som gjør at det virker som om hele greia sitter fast... Fikk det til slutt til etter mye fikling.... Har egentlig ikke noe annet råd...

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fatter og begriper ikke hvorfor det skal være så komplisert egentlig, to klips og ut med brettet, det burde i det minste være sånn... Jeg banna og slet i en halvtime før jeg fikk ut faenskapen sjøl... Merkelig opplegg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til klipsene må du også ta ut sokkelen til blinklyspæra!(den er hvit) Bare å lirke den rett ut

Det er vel den saken som sitter ved siden av selve platen slik jeg forstår det. Da er det ut å prøve igjen :P

Takk for gode råd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.