Kjapt airbag-spørsmål, 94 Vento

Anbefalte innlegg

Jeg har et kjapt spørsmål...

Jeg skal bytte rattlåsen og hele låshuset på min mors 1994 Vento, da rattlåsen gikk i stykker for en stund siden (slår ikke inn når man trekker ut nøkkelen). Akkurat denne biten av jobben er jo forsåvidt ganske lettvinn, men jeg stopper opp allerede ved luftposen.

Jeg har aldri tatt en airbag av et ratt tidligere, så derfor er jeg vel ekstra forsiktig. Kan noen av dere fortelle meg hvordan jeg løsner kabelen på airbagen? Jeg har skrudd den løs fra rattet allerede. Ingen av endene på den flate kabelen så ut so noen vanlig type airbag, og jeg vil ikke bare rive og slite i kabelen. Kan noen fortelle hvilken ende av kabelen som skal løsnes (baggen eller rattet?) og evt. hvordan?

VW's verksteddokumentasjon var egentlig ikke mye hjelp, for de skrev bare "løsne kabelen" : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Napp den ut fra airbaggen, men ta av batteripol, så slipper du å ha airbaglampe lysende i dashen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare nappes løs uten noe hokus pokus altså? Jeg kunne ikke se hvordan denne er festet en gang...

Batteriet er allerede koblet fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er som Sigmund sier; bare å nappe av airbagen. Ikke sitter den hardt heller så det skal ikke være noe problem. Normale forhåndsregler sier at du skal passe opp for statisk elektrisitet, selv om jeg aldri har vært borti at en airbag går av uten at det var ment at den skulle gjøre det. Og jeg har tatt av og på noen bager ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.