#1 Skrevet September 23, 2007 Hei. Eg skal bytte regreim på min bil, men har nå fått høyre at pumpa må finjusteres igjen etter du har byttet reim. Er det nokon som kjenner til dette? Lang tid rekna ein med å bytte komplett sett med vannpumpe. Har fått pris på 4500 inkl deler på verksted så det er ikkje så verst trur eg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2007 Ingen som har snøring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2007 Angående dele pris? Jeg skal bytte på min 1.8T, der må jeg ut med 5740,- inkl vannpumpe, kjølevæske og klubbrabatter på Auto-Sentrum. Du må ut med 4500 for deler eller hele jobben?? Kan vel ikke være så store forskjeller på min og din motor?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 27, 2007 Hei! Nei, pumpa må ikke finjusteres på din bil da den har pumpedyse motor. Der er det kun snakk om å låse veivaksel og kamaksel i riktig posisjon da man skifter reim. En vanlig diesel UTEN pumpedyse må derimot fininnstilles etter regreimskift. På slike jobber pleier jeg å bruke ca 1,5-2 timer inkl. frontfanger av-på, frontseksjon løsnet/festet, vannpumpe og reim ut-inn/skiftet. Andre bruker lengre tid, mens enkelte gjør det raskere. Alt mellom 1 og 4.5 timer må regnes som "normalt". Syns prisen du har fått høres ganske bra ut jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 27, 2007 Hei prisen er komplett med deler men litt usiker på om det var med vannpumpe. er mekaniker sjølv men har ikkje utstyr til å justere den, men siden du seie du ikkje må justere den så trur eg skal prøve. Jobber du på VAG Bent? Hvor mye tar dokke for ein slik jobb? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 27, 2007 Hei prisen er komplett med deler men litt usiker på om det var med vannpumpe. er mekaniker sjølv men har ikkje utstyr til å justere den, men siden du seie du ikkje må justere den så trur eg skal prøve. Jobber du på VAG Bent? Hvor mye tar dokke for ein slik jobb? Jobber hos VAG ja. Har du ikke verktøy for å låse veiv og kamaksel, råder jeg deg til IKKE å gjøre dette selv. VIKTIG at akslingene står HELT STILLE da du skifter reima. Hadde i så tilfelle prøvd å fått lånt meg dette verktøyet. Pris er jeg usikker på desverre, men tipper du hadde endt opp med en del høyere pris hos oss egentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...