#1 Skrevet September 23, 2007 Ja, som overskriften sier, vurderer en Octavia RS tdi om dagen, og den leveres med partikkelfilter. Hvordan går det med chipping av biler som er utstyrt med dette? Blir partikkelfilteret plutselig forbruksvare med skift samtidig med oljeservice, eller går dette bra? Noen som har god info om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2007 SKN har chip for biler med partikkelfilter. Send en mail til chip@norskbildelsenter.no og hør der. (han som svarer på mailen har ferie i en og en halv uke) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 24, 2007 Okay, så med denne chip'en så vil man kunne opprettholde normalt bytteintervall på partikkelfilteret? Ser for meg at dem begynner å lure om dem skal bytte partikkelfilter hver gang jeg er inne på service:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2007 eller Joahn Lindstrøm på http://www.chipsenter.no Han er for øverig påforum 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 24, 2007 Okay, så med denne chip'en så vil man kunne opprettholde normalt bytteintervall på partikkelfilteret? Ser for meg at dem begynner å lure om dem skal bytte partikkelfilter hver gang jeg er inne på service:p Hva er normal bytte intervall på partikkelfilteret da ? Ganske sikker på at det ikke trengs byttes i det hele tatt ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 24, 2007 I bmw'en til onkelen min lyste det da opp no sånt som "particle filter, 60000 km" elns, så det skal nok byttes etter en viss tid, går vel tett som katalysatorer etc? Ikke vet jeg ass... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 24, 2007 patikelfilteret er som en ekstra forbrenningsovn etter motor'n i følge møller da, så blir vel full av sot som pipa på et hus eller i peisen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 24, 2007 Skal ikke bytte partikelfilter når det er tett. Det skal regenereres. Er et program som brenner bort soten som er i filteret. Dette gjør bilen selv hvis kjøringen er riktig i forhold til hva som er påkrevd av produseneten. Hvis ikke blir det gjort på verkstedet. Bytte er bare noe en må gjøre hvis det går sund. Har hørt om en som hadde chippet bilen sin med et chip som ikke var beregnet på partikkelfilter og det var det bare å sette inn nytt filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...