Varsellampe for bremseveske

Anbefalte innlegg

Her om dagen begynte varsellampa for bremseveske (samt ABS) å lyse på Passaten min (99 mod), såg det var på høy tid å få byttet bremseveska så jeg trodde det ville hjelpe, men selv etter bytte av bremseveske så lyser det nå og da. Iflg manualen skal lyset komme pga for lavt nivå, men det er altså ikke tilfelle her, noen som har tips til hva annet som kan være galt? Jeg merker overhodet ingen feil på bilen, hverken på servo eller bremser, så kan det muligens være en defekt giver eller noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok mest sannsynlig giveren din so har tatt kveld.. eller at det lite bremsebelegg på ett eller annet hjul!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde lite bremsebelegg skulle gå på annet varsel enn bremseveske? Er usansett lite sannsynlig at det er dette da bremsene er 1 mnd gamle :(

Noen som vet hvor denne giveren sitter og er det greit å bytte slik som på oljetrykk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremseveske giveren er i tanken til bremseveska..du skal se 2 ledninger som går innpå tanken..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thank you, da skal jeg se om jeg ikke får tak i en ny en og ser om det kan hjelpe, for utifra det jeg forstår av varselet så skal det kun gå på nivå og siden det er OK så må det vell nesten være giveren?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nesten heller tro det er styreenheten som har tatt kvelden! Hvis begge de lampene lyser samtidig. Har vært lite prob. på disse bilene. Samt A4, og A6!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I manualen står det at for lavt nivå vil gjør at begge vil lyse så jeg ser ingen dramatikk i det, men klart det kan være noe galt med styreenheten?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I manualen står det at for lavt nivå vil gjør at begge vil lyse så jeg ser ingen dramatikk i det, men klart det kan være noe galt med styreenheten?!

Men piper det i bilen, når du starter, og kjører? Har du fått avlest feillager? Og når dette oppstår, da kommer man ikke inn på bremseel. (03)!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter bilen og kjører, så kan varselet komme, først med pip så bare blinker det, slik kan det blinke i ett par minutt før det slutter igjen, helt uten noe system. Merker ingen forskjell på bilen om varselet er der eller ei med tanke på bremser og servo...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt den billigste løsningen først..Giveren :) verdt et forsøk.!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nappet ut ledningen og problemet er der fortsatt så det er vell ikke bryteren som er problemet... andre tips til hva dette kan skyldes? Har ikke koblet til vag-com og sjekket feilkoder, vi en kunne finne ut noe der, evt vil en reset kunne hjelpe?

Vil nesten heller tro det er styreenheten som har tatt kvelden! Hvis begge de lampene lyser samtidig. Har vært lite prob. på disse bilene. Samt A4, og A6!

Mener du å bytte hele hjernen isåfall?? Hva skyldes isåfall dette og hvor vanlig er dette? Hørtes ikke ut som den billigste løsningen :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott Bent Owe, den linken har jeg ikke sett før, ser ut til å være samme greia som hos meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.