#1 Skrevet September 23, 2007 Hei, har merket at bremsen bak på høyre side henger seg etter at bilen har stått på brekket over natten.. merker det godt, da du skal ta opp brekket igjen, og kjenner at dn ikke strammer wiren med en gang, men e ganske løs.. Hjelper det med rep, sett? eller burde er nye calippere eneste utvei?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2007 Hi! Jeg gjorde nettopp den jobben. Kjøpte rep sett for håndbrekk delen. (ca 330 kr pr caliper). Hele caliperen må jo demonteres for å få bytta/smørt håndbrekk delen. Det var litt knot å få på den segeringen i bunn av stempelet igjen, men det gikk. Det ligger en guide på hvordan det gjøres på nordicaudi.com. Har du sjekket at det ikke bare er en dårlig håndbrekkwire? Nye calipere koster vel ca 1800,- pr stk... Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2007 Hi! Jeg gjorde nettopp den jobben. Kjøpte rep sett for håndbrekk delen. (ca 330 kr pr caliper). Hele caliperen må jo demonteres for å få bytta/smørt håndbrekk delen. Det var litt knot å få på den segeringen i bunn av stempelet igjen, men det gikk. Det ligger en guide på hvordan det gjøres på nordicaudi.com.Har du sjekket at det ikke bare er en dårlig håndbrekkwire? Nye calipere koster vel ca 1800,- pr stk... Lykke til. okei, ja for han jeg kjøpte bilen av fortalte at han akkurat hadde brukt et slikt rep, sett på venstre side bak.. fikk med repsett for høyre Hvilke søkeord bruker jeg på nordicaudi da? har prøvd litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2007 Du går på FAQ, lista alla, Renovering av bromsok! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 24, 2007 Du går på FAQ, lista alla, Renovering av bromsok! kjempegreier Takker så meget! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 26, 2007 da har jeg overhalt calipperen bak... men, fikk annen bremsepedal etter montering... det rant ut noen dl. br,veske mens jeg holdt på og mekket.. før start fyllte jeg etter med mere veske i beholderen.. så pumpet jeg noen ganger, holdt pedal inne mens noen slapp ut trykket fra lufteskruen på calipperen.. men er det nåkk og bare lufte denne som jeg har mekket på? syns pedalen ble bløtere, og må lengre inn for max effetk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 26, 2007 da har jeg overhalt calipperen bak...men, fikk annen bremsepedal etter montering... det rant ut noen dl. br,veske mens jeg holdt på og mekket.. før start fyllte jeg etter med mere veske i beholderen.. så pumpet jeg noen ganger, holdt pedal inne mens noen slapp ut trykket fra lufteskruen på calipperen.. men er det nåkk og bare lufte denne som jeg har mekket på? syns pedalen ble bløtere, og må lengre inn for max effetk Du stengte ikke bremseslangen mens du overhalte caliperen? Rant det ut mye da? Hvis det gikk tomt i beholderen må du lufte alle hjula igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 27, 2007 Du stengte ikke bremseslangen mens du overhalte caliperen? Rant det ut mye da? Hvis det gikk tomt i beholderen må du lufte alle hjula igjen. jo, jeg prøvde og stenge! men fant ikke egnet verktøy nei det ble ikke fritt for veske i beholderen.. men det minket bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 27, 2007 Er som regel bare å lufte hele systemet hvis du ikke får god nok pedal. Tar jo ikke så lang tid heller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 27, 2007 Er som regel bare å lufte hele systemet hvis du ikke får god nok pedal. Tar jo ikke så lang tid heller... Ok, men da prøver vi på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...