Anbefalte innlegg

Da hadde jeg Passaten inne på verksted igjen. Hadde håpet at motorfestene skulle løse problemene. Men neida. De var helt fine. Eneste feil var Reimspenner og venne rulle og holder som var helt ødelagt så det kunne gått ille.

Men det er denne clutchen da? Hadde det vært noe med clutchen burde det vel ha invirkninger på alle girene. Ikke bare 1 gir når jeg setter igang? Svak nedover går som regel helt fint, men på flata og oppover nårjeg tar clutchen ut til den begynner å ta begynner bilen å gå. Så slipper jeg den enda litt lengre ut og like før den slippe helt ut hakker den. Høres ut som hakkingen kommer bakfra. Kan det være noe med 4 hjuls trekken? Hvordan kobler hjulene bak inn når jeg slipper ut clutchen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen gode råd.Testet litt i dag. slipper jeg clutchen ut til den startet å ta, holder den der og gir mere gass. Når bilen ruller litt kan jeg slippe clutchen helt ut og da merkes ikke noe unatturlig. Men helt syk måte å kjøre på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje på clutch'en? En kamerat av meg hadde noe av det samme problemet som deg på sin escort! Mente han sa at det kom olje på clutch lamellene! Bilen var helt kenguru når han skulle ta løst

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette mulig om clutchen er byttet for 3 uker siden? Kan det da ha blitt gjordt noe galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ville i så fall ikke vært første gang det oppstod en feil ifbm et clutchbytte hvertfall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 på verkstedet har prøvd bilen. Begge sa de trodde det var noe med motorfestene. De skjekket motorfestene når de byttet regreim nå. Motorfestene er helt fine. Har risting i bilen også. Ikke veldig mye, men litt mer enn normalt. Værst om jeg kjører opp til 120 og minker farten til 110 da begynner det å riste. Også når jeg minker farten i eks fra 80 til 60km/t. Har nye dekk og de er hjulballansert. Samme med vinterdekkene. Prøver å finne ut at det kan være noe sammenheng. Kan det være noe i tanhjulene i denne kula bak hvor det går et stag til hvert bakhjul?

 

Burde ikke Clutchen vært litt rar i andre gir og ikke bare i 1 gir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er kanskje løsningen her. Fikk med en mekanikker å testet litt. De byttet clutchen, men etterpå røyk clutchpumpa og da kan det ha kommet olje inn på clutchen? Hvordan fungerer dette?Blir ikke olje borte etterhvert? Er det nok at det kommer olje på en gang så er det der? Hvis de nå fjerner olja. Noe de må passe på å se etter slik at det ikke er lekaskje noe sted som kan lekke på clutchen? Har dere noe bilder av Clutsh og clutchpumpe så man ser hvordan dette fungerer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.