Anbefalte innlegg

Dette er litt "off topic", men jeg håper det er i orden at jeg bryr "brødrene i menigheta" om dette:

Jeg hadde i mitt forrige liv (pre-ekteskap og lenge siden) en førstegenerasjons Range Rover. Jeg husker bilen som artig, og relativt komfortabel å kjøre.

Jeg har aldri helt klart å glemme den type bil, og prøver innimellom å gi meg selv anledning til å vurdere en slik igjen. Imidlertid så ble de aldri levert med noen motor jeg ville basert meg på. Enten er det en dyrisk tørst V8, en enormt høylytt 200Tdi diesel, eller senere en BMW-diesel jeg har hørt litt av hvert om.

Jeg vet det er ganske vanlig med dieselkonverteringer i land Rover/Range Rover-miljøer;

Hva med en 140hk R5 Tdi i en tidlig Range Rover? Jeg tror utvekslinga treffer nogenlunde bra, og drivverket skal være solid. Jeg tror bilen ville "kledd" motoren hvis det hadde gått uten for store problemer å få den på plass. Er det plass til en V8, bør det være plass til en R5. Det spørs selvfølgelig hvordan den treffer i forhold til ramme, traverser etc.

Er det noen som har noen tanker om i hvilken grad noe slikt ville vært gjennomførbart, eller har andre kommentarer til det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bare jeg som har vært borte i dette (LR / RR) :)

Finnes det adaptere for denne løsningen da??

Vet du kan sette inn en VM-Diesel (Iveco) i denne uten problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om at det finnes adaptere, men de kan man etter hva jeg forstår lage.

Jeg har også hørt om konvertering (bl.a.til VM), men synes de går litt hardt. Jeg tror også du kan få på plass Volvo 3,6l sekser, men den er tung og ikke spesielt sprek.

Det er ikke noe fornuft i disse tankene om dieselkonvertering, men jeg har erfaring med R5 Tdi i to tidligere biler, og er veldig fortrolig med den motoren. I tillegg, så er jeg litt fenget av LR/RR, uten at jeg klarer på leve det ut. Hadde jeg kommet over en 1983+ defender (RR-drivverk), kunne det også vært interessant å vurdere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt 2stk Range Rover med 3.5L V8.

R5 dieselmotor går nok lett nedi der, tror neppe at det blir noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.