Senking av C4 FWD, skeiv bakstilling

Anbefalte innlegg

Har Senka stasjonsvogna 40/40 og bakhjulene har flytta seg merkbart til ene sida.

Kjørte med det sånn i vel et år, men nå når bilen blir tatt fram igjen tenkte jeg å få gjort noe med det.

Er d noen grei løsning på dette (1 spacer?) eller må man leve med det?

Eventuelt er d noe feil i bakstillinga på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe feil med bakstillingen, det er konstruksjonen som gjør dette. Det er et stag (kalles panhard-stag) som står på skrå, det er festet inn ved navet på den ene siden, og ved foring til bakakselen på den andre siden. Dette er der for å holde bakakselen på plass, sidelengs. Audi har løst ditt problem med å lage et stag for senkede biler, da 100 var å få med sportsunderstell originalt. Staget har delenummer 4A0 511 407 B

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice:)

Kom på 1587 kr hos møller.

Hvor mye er de med sportsunderstell senket i forhold til standard?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er senket 20 eller 25 mm.

Alternativt så kan du jo kappe og sveise staget ditt, men for det første er det sannsynligvis ulovlig, for det andre kan det være vanskelig å vite hvor mye en skal kappe vekk.

Her er en gammel tråd om nøyaktig samme problemet, kanskje du får noen tips og ideer der?

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=27642

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skråstaget leveres kun i en lengde, det delenr du kom opp med er til det som står vannrett.

Så hær blir det nok litt sveising, lengden kan jo regnes ut: klø :

Men takk alikavell, er greit å få lufta litt problemer/ideer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går vel ann å lage det justerbart? Slik at man kan skru det lenger/kortere...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir å korte det inn, er grei matte å finne ut hvor langt det skal være (pytagoras).

Sveiser bare i de originale sveisene å lakker, så godt som originalt. ( å ses ikke;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo komme tilbake med lengden på staget når jeg får ræva i gir å gjør jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør ikke kjøre for lenge med slik bakstillig, det står unødvelig spenn på foringer og slikt nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp regna med det, men når jeg brukte bilen før brydde det meg ikke særlig.

Anna at en på ferietur måtte den tyngste i bilen sitte på "rett" side eller subba det:p

Men er jævlig å kjøre på skikkelig sporet vintervei, klatra no jævlig husker jeg.

Ikke jeg som skal ha bilen nå så tenkte å få det rett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.