Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg har tilgang til å sandblåse på jobben og på veggen der hang det også en lakksprøyte(tror jeg :P) hvor det stod at denne slangen må brukes hvis du skal lakke(doh).

 

Det jeg lurte på da er for det første om man bruker sand hvis man skal lakke da?

Er det noe spesiell lakk man bruker?

Er det noe spesiell metode man bruker?

 

Vedkommende som bruker dette bruker det jo bare til å strippe deler så han visste ingenting om dette med lakk på dette.

 

Er dette noe å prøve seg på?

 

Jeg tenkte først og fremst på felger forresten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må i allefall ha en stor ovn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger også noen kar med div. syrer og forbehandlings-væsker også. Pulverlakk er ikke noe man gjør selv uten man har tilgang til et pulverlakk-anlegg med alt som hører til (deriblant en svær ovn) ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok med vanlig avfetting.

Men så er det noe magnetismegreier som gjør at pulveret setter seg på metallet. Samt at du som sagt trenger en svær ovn.

hvis det f.eks ramler i gulvet før det kommer til ovn så blir det bare en støvsky så er det borte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og er det ikke lurt og glass blåse felger da sand blåsing lager hakk i alu?

 

Edit: er vel ikke felger du skal lakke:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og er det ikke lurt og glass blåse felger da sand blåsing lager hakk i alu?

 

Edit: er vel ikke felger du skal lakke:P

Jeg har fått pulverlakkert noen sandblåste felger,ble ganske bra finish på de. Faktisk nesten bedre enn orginalt (Compomotive felger). Pulverlakk er jo et pulver som sprayes på det som skal lakkes for så å smeltes i ovn. Fordi det smelter slik det gjør så dekker det ganske bra mindre ujevnheter (inntil en viss grad såklart) men når man blåser med sand må man blåse med lite trykk og fin sand ellers blir det for grovt til at man klarer å dekke det med pulverlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bitte litt ot, men mye koster det å pulver lakere.. tja.. travers foran og bak med bærearmer?

 

Er det andre fordelere ved pulverlakkering også? styrke feks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster ikke mange hundrelappene ofte å lakkere små deler. Jeg betalte 600kr for 4skt 19" senter på felgene mine. Dette ble ikke bra etter en stund, da de sikkert ikke hadde gjort godt nok forarbeid. Lakken har flasset noe steder, men de lovte å ta felgene på nytt gratis om jeg kom med de i vinter.

 

Pulverlakk skal vel være en del sterkere en vanlig lakk når det gjelder slag/steinsprut osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar og jeg har nå lagt fra meg dette ganske fint :P

Ikke akkurat noen stor ovn å "bake" her i i gården.

Var vel bare en vanlig lakksprøyte som hang der mistenker jeg da(og der avslørte jeg ganske fint mine "lakkerings"-kunnskaper).

 

Går jo fortsatt ann å gjøre "alt" forarbeid først selv og så heller levere inn til noen andre for å gjøre "siste" del. Sparer jo fortsatt noen kroner i forhold til å sende inn til sandblåsing og så pulverlakkering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir en sinnsyk styrke på pulverlakk kontra vanlig lakk. Kjekt til felger, da man kan vaske de med omtrent hva man vil uten at det gjør noe for lakken..

Lurt å få ting som felger, understellsdeler sandblåst uansett for at lakken skal sette seg bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.