Anbefalte innlegg

Skulle ut og flytte bilen her nå, og merket at det lekker ett eller annet fra bilen. Kan ikke kjenne noe lukt fra det som har lekket, men det ser ut som det er olje el.lign i det. Vil kondensen fra klimaanlegget se ut som oljesøl på våt asfalt? : klø : Regner med jeg ville kjent lukt dersom det var olje eller diesel. Har ikke fått undersøkt noe nærmere enda, men skal ta en titt under bilen senere. Har dog en mistanke om at det kan være kjølevann som lekker. Bilen har stått inne i hall i flere dager før jeg hentet den, og var ingen flekker under den der, så er noe som har kommet etter at jeg har kjørt endel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan til tider komme mye kondens fra klima...

Og er det litt oljesvette på motoren, vil dette kunne blande seg med vannet/kondensen.

Har sett alt fra små dråper med kondensvann, til at det har regelrett kommet mye.

Du har ikke noe vannforbruk? altså, det har ikke minket i kjølevannsbeholderen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet bilen på søndag, så har ikke kjørt så lenge at jeg kan uttale meg om det. Hvor er det kondensen kommer ut hen? Det er litt olje på bunnen av motoren pga. en toppdekselpakning som lakk litt etter overhalingen - denne ble byttet før jeg hentet bilen. Kan det være kondensen som blander seg med oljerestene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tok jeg en tur ut og kikket på bilen. Har ikke kommet noe mer etter jeg flyttet den. Vannet ligger fortsatt på max-streken og kan ikke se noe annet tegn hverken ovenfra eller underifra på lekkasje enn oljerestene fra lekkasjen som var fra toppdekselpakningen tidligere. Skal få tatt vekk plata under motoren og tatt en skikkelig vask. Antar det er kondensen fra klima som blander seg med oljerestene som ligger på beskyttelsesplata.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.