Anbefalte innlegg

På avanten er det ei fin bred ripe i ruta etter viskeren. Jeg har spurt på Riis om det kunne poleres, noe de mente ikke gikk ann.

 

Men det er jo mange kloke mennesker på dette forumet, er det umulig som de sier?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet på døren på førersiden,skjønner ikke hva forrige eier har drevet med der. : klø : Masse små riper! :(

Er det safe og gå på med veeeldig fint sandpapir på en rondell etc? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ivertfall så går det vel å slipe rutene til en viss grad,men vis riis bilglass sier det ikke lar seg fikse så er vel ripen for stor til å ordnes regner jeg med. Men jeg hørte engang om noen som la i noe greier i ripene på glasset men er ikke sikker på hva dem brukte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt at komfyrpolish ( for glasstopp) har fungert på riper i bilglass. vet ikke effekten av det men...

 

MVH Henning fra riis bilglass ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sier at hvis ripene er så dype at du kan kjenne de med neglen så er de for dype til å poleres bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

knus ruta og ta den på forsikring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt at komfyrpolish ( for glasstopp) har fungert på riper i bilglass. vet ikke effekten av det men...

 

MVH Henning fra riis bilglass ;)

 

fungerer dette på frontruta også?

 

min ser ikke ut i solskinn... ser ut som selve frontruta har liggi bak en strøbil i ca 80.000 km. rester av bilen er uten steinsprut, så jeg mistenker forrige eier for å ikke ha skiftet vindusviskere, ever? kan det være forklaring?

 

lurte hvertfall på om dette kan fungere på frontruta også?

noen som har prøvd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ruter kan ikke poleres opp, da blir de bølgete.. Uansett kommer du til å bruke uker på det, da du må gjennom finere og finere slipemateriale.

Frontruta på Nazze er helt prikkete, og jeg har forsøkt diverse 'lurium' uten at det blir det spøtt bedre. Alt fra CD-fixer til displaypolish til mobiler, det blir stort sett bare mere brytning. :D Det blir ny rute til våren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt tidliger i tråden og som det står i beskrivelsen til produktet.

Regel: Før fingerneglen på tvers av ripen. Dersom fingerneglen blir hengende fast i ripen, er ripen for dyp til å kunne utbedres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.