#26 Skrevet September 26, 2007 Den er grei. Er en på seatforumet som og har lignenede problem med sin, så sjekker hva han finner ut også Glimrende! Jeg stikker ut og bytter nå. Hvis jeg finner ut hvor den sitter da.. Jeg kommer tilbake med opplysninger seinere. Hvis jeg får til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet September 26, 2007 Den er grei. Er en på seatforumet som og har lignenede problem med sin, så sjekker hva han finner ut også Funnet ut noe? Nå har jeg byttet giveren, og motoren mister fortsatt 10grader i unnabakker MEN da jeg holdt på, måtte jeg demontere en slange/ett rør som gikk fra toppen og ned til slangen i mellom LMM og turbo. Det røret var fylt med "oljegjørme" og det fikk jeg grundig rengjort. Etter dette hører jeg at motoren puster bedre, OG den fjusker ikke på høyt turtall lengere! Den går også generelt lettere! Men bilen mangler fortsatt det extra skyvet i fra 2500rpm, det virker som den ikke lader max ladetrykk, og den nykker svakt inni mellom når jeg drar på i fra bunn på høye gear. Men bilen går faktisk mye bedre og lettere nå Det neste jeg skal gjøre, er å montere turbotrykksmåler, så får jeg avklart om den lader så mye som den skal, og om den lader høyere med LMM koplet i fra. Så får man vel gjøre som andre har anbefalt, og det er å trykkteste systemet for å se om det er lekk en eller annen plass.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet September 26, 2007 Okei, har ikke funnet ut noe mere. Men han andre med Seat skulle på verksted i morgen. Skal kikke på det røret du renset i morgen tenker jeg. Så vi får se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet September 26, 2007 Okei, har ikke funnet ut noe mere. Men han andre med Seat skulle på verksted i morgen. Skal kikke på det røret du renset i morgen tenker jeg. Så vi får se Venter spent på å høre hvordan det gikk på verkstedet i morgen med Seat fyren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet September 27, 2007 Må ikke kjøre uten lmm tilkoblet. Du risikerer å brenne motoren. Kan kjøres en liten forsiktig tur ved feilsøking, men tviler på at fullt pådrag over flere gir er bra. Snakket med Jonus om dette. Brenne motoren? Det er jo nettopp for å unngå dette at jeg sa at han måtte sjekke pluggene. Trolig vil bilen få fetere blanding og pluggfargen gå mot svart, da er det ikke mulig å brenne noe som helst. Jeg kjørte i lang tid uten LMM når min var deffekt for en tid til bake, forrige eier av min bil gjorde også det, ingen problem. Jeg forsikret meg hele tiden om at motoren fikk nok bensin ved å se på pluggene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 27, 2007 Brenne motoren? Det er jo nettopp for å unngå dette at jeg sa at han måtte sjekke pluggene. Trolig vil bilen få fetere blanding og pluggfargen gå mot svart, da er det ikke mulig å brenne noe som helst. Jeg kjørte i lang tid uten LMM når min var deffekt for en tid til bake, forrige eier av min bil gjorde også det, ingen problem. Jeg forsikret meg hele tiden om at motoren fikk nok bensin ved å se på pluggene. Ennå bedre er en bredbåndslambda tilkoblet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet September 27, 2007 Sjekk at oljeånding og slikt er helt og tett. Hvis sprekker i noen deler her kan falsk luft suges inn. Ganske vanlig på 1,8t motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet September 27, 2007 Sjekk at oljeånding og slikt er helt og tett.Hvis sprekker i noen deler her kan falsk luft suges inn. Ganske vanlig på 1,8t motorene. Hei! Skal sjekke akkurat dette! Fant nemlig ut i går at slangen som går i fra toppen og ned til det lille stykket med slange fra LMM og inn til turbo, var fullt av oljegørr/grøt. Fikk rengjort dette, og bilen ble bedre, men ikke optimal! Virker som om ikke bilen lader max med LMM koplet til, så skal sjekke systemet etter sprekker. Må kople opp turbotrykksmåler, så jeg får en pekepinne om hvordan det er.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet September 27, 2007 Brenne motoren? Det er jo nettopp for å unngå dette at jeg sa at han måtte sjekke pluggene. Trolig vil bilen få fetere blanding og pluggfargen gå mot svart, da er det ikke mulig å brenne noe som helst. Jeg kjørte i lang tid uten LMM når min var deffekt for en tid til bake, forrige eier av min bil gjorde også det, ingen problem. Jeg forsikret meg hele tiden om at motoren fikk nok bensin ved å se på pluggene. Jeg kjører for tiden med LMM koplet til, men jeg skal prøve å kople den i fra, og sjekke fargen på pluggene etter kjøring.. Trur nok det er falskluft en plass, så må finne ut av det.. Bilen skal vel i teorien gå enda bedre med LMM koplet til kontra når den er koplet i fra, gitt da at alt er i orden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet September 28, 2007 Brenne motoren? Det er jo nettopp for å unngå dette at jeg sa at han måtte sjekke pluggene. Trolig vil bilen få fetere blanding og pluggfargen gå mot svart, da er det ikke mulig å brenne noe som helst. Jeg kjørte i lang tid uten LMM når min var deffekt for en tid til bake, forrige eier av min bil gjorde også det, ingen problem. Jeg forsikret meg hele tiden om at motoren fikk nok bensin ved å se på pluggene. Ja...og jeg skrev "RISIKERER å brenne motoren". Dette er bare noe jeg ble fortalt av norges kanskje desidert beste på Audis 5-syl motorer når det var spørsmål om å kjøre uten lmm tilkoblet.. Hvis dere får til å kjøre uten denne tilkoblet, og dere er sikre på at det går bra, så tut og kjør dere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet September 28, 2007 Er rimelig sikker på at fabrikken ikke lager original-nødprogrammet sånn at det er fare for å ødelegge noe ved å kjøre i det. At man kan rase motoren ved å kjøre uten LMM tilkoblet er nok mest aktuelt på blodtrimmede motorer hvor marginene er ytterst små, ikke på en motor som er original eller kun chippet med ordentlig programvare.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Oktober 11, 2007 Okei, har ikke funnet ut noe mere. Men han andre med Seat skulle på verksted i morgen. Skal kikke på det røret du renset i morgen tenker jeg. Så vi får se Hei. Noe nytt om din bil? Eller han som var på verkstedet med sin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Oktober 11, 2007 Tror jeg fikk fikset min igår. Viste seg at en tennplugg var nesten helt løs, strammet den og bilen virker helt fint. Merket det siden ene coilpakken var full av sot når jeg tok den opp. Ligger en tråd jeg laget igår med bilde. Du kan jo alltids sjekke at pluggene sitter, hvis du ikke har sjekket de allerede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Oktober 17, 2007 Tror jeg fikk fikset min igår. Viste seg at en tennplugg var nesten helt løs, strammet den og bilen virker helt fint. Merket det siden ene coilpakken var full av sot når jeg tok den opp. Ligger en tråd jeg laget igår med bilde. Du kan jo alltids sjekke at pluggene sitter, hvis du ikke har sjekket de allerede. Nå har jeg bytte ut den originale magnetventilen med en J-ventil.. Bilen ble adskillig sterkere. Den lader høyere, raskere og lengere MEN den fjusker fortsatt. På høyt turtall nå igjen.. Kanskje jeg må bytte coilene for å se om det kanskje er de som kødder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet April 28, 2008 funnet ut noe mer? btw; jeg har samme problemet. skal gå over slanger ol. asap! skulle bytte n75 i dag, hadde det ikke vært for at jeg hadde fått feil ventil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet April 29, 2008 Nå har jeg bytte ut den originale magnetventilen med en J-ventil..Bilen ble adskillig sterkere. Den lader høyere, raskere og lengere MEN den fjusker fortsatt. På høyt turtall nå igjen.. Kanskje jeg må bytte coilene for å se om det kanskje er de som kødder.. Magnetventil= N75? Er J-ventil noe forbedret utgave? Vet du om dette er å få til 1.9tdi i motor også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet April 29, 2008 Nå har jeg bytte ut den originale magnetventilen med en J-ventil.. og hva var varenummeret på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet April 30, 2008 Ja, magnetventil=n75. n75-j er kanskje ikke en bedre utgave, men den har en annen karakteristikk enn f.eks H eller C ventilene.. Jeg hadde på min bil c-ventilen originalt, og da jeg monterte j-ventilen ladet bilen litt høyere, og den virket generelt sprekere. Nummeret på denne ventilen er 034 906 283 J 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet April 30, 2008 skal jeg jaggu prøve den. den hører vel egentlig til turbo 5'ere. den som sitter på min nå heter 058 906 283 F... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Juli 31, 2008 skal jeg jaggu prøve den. den hører vel egentlig til turbo 5'ere. den som sitter på min nå heter 058 906 283 F... N75j ventil er den som sitter originalt på TT 225q ihvertfall, mulig den sitter på 5'r og, der er jeg heller blank:o Men hvordan går det med motoren din for tiden? Jeg har noen lignende symptomer selv som jeg begynner å bli rimelig lei av: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...