#1 Skrevet September 25, 2007 søkte litt på forumet og fant ingen tråd for Høstbilder av VACN-biler i fine høstfarger.. tenkte jeg skulle lage en liten en:) ( si i fra om det allerede er en her) begynner med et "test"-bilde eg da:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2007 For å unngå at denne dør.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2007 Ikke no voldsomt bilde men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 1, 2007 et bilde.. litt uklart:o men litt høst er det.. se brune barnåler på bakken.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2007 Ble så fint motiv da jeg hogg granhekken i satd, så måtte hente golfen å ta en photoshoot med telefonen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 2, 2007 Jobb bilen da men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 2, 2007 Jobb bilen da men... For et pent bilde: eek : ser ut som et bilde i fra en katalog:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 2, 2007 Bare fått redigert bort stengene, bordet og mastene Nydelig bilde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 2, 2007 For å unngå at denne dør.. Hot damn. Massiv bruk av HDR her eller? Jeg har et bilde av min som jeg skulle ønske jeg hadde brukt litt mere tid på, så når jeg bare får den tilbake, så skal jeg nok gjøre et par forsøk til gitt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 2, 2007 Likte veldig godt utgangspunktet til det siste bilde her. Tidlig en høst morgen? Håper du får benytta sjangsen her igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 2, 2007 Bare fått redigert bort stengene, bordet og mastene Nydelig bilde.. Du tar vel igjen kor det e åg? Skulle nok fjerna baderampen og pynta litt på det ja, samtidig ville det optimale vært helt stilt på vannflaten slik at refleksjonen ble bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 2, 2007 Likte veldig godt utgangspunktet til det siste bilde her. Tidlig en høst morgen? Håper du får benytta sjangsen her igjen! Faktisk tatt sent i mai engang, borti molde-omegn elns, type halv 2 om natta Bare hoppa ut av bilen og tok bildet håndholdt, det viste seg å være litt tabbe. Jeg skulle ha dratt ut stativ og herja verre, gitt. Men blir nok et par slike økter når jeg bare får den tilbake igjen, for nå begynner det å nærme seg den riktige tiden for 4wd. O:-D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 2, 2007 Du tar vel igjen kor det e åg? Skulle nok fjerna baderampen og pynta litt på det ja, samtidig ville det optimale vært helt stilt på vannflaten slik at refleksjonen ble bedre. JEpp, hålandsvannet, rett over gata fra der jeg bor Helt enig.. Det er som regel helt stille der om morgningen, ganske godt med tåke og så det kan bli ganske kule bilder der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 2, 2007 Du tar vel igjen kor det e åg? Skulle nok fjerna baderampen og pynta litt på det ja, samtidig ville det optimale vært helt stilt på vannflaten slik at refleksjonen ble bedre. Faktisk lurer jeg på om ikke det kunne ha fungert med lang lukkertid og liten blender? Nå er det ikke for å pimpe meg selv, men for å demonstrere hva jeg tenker på, men hvis du ser på dette bildet: Edit: Nevermind. når jeg tenker litt etter, så blir det bare blurrete. bad idea. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 3, 2007 Hot damn. Massiv bruk av HDR her eller? Dessverre, kun ett bilde og noen minutter i Photoshop. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 3, 2007 Dessverre, kun ett bilde og noen minutter i Photoshop. Fremdeles rimelig bra resultat. Hvor var det disse ble tatt forresten? Kan hende jeg må prøve meg i omegn der jeg og O:-D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 3, 2007 Takk for det.. Bildene er tatt på Leikanger (litt utenfor Sogndal), med Sognefjorden i bakgrunnen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 3, 2007 Bilen burde blitt vasket men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 3, 2007 Skal få tatt noen høstbilder jeg også nå som jeg har fått meg Speilrefleks etc. Hadde vært morro om folk kunne legge inn hva slags kamera og optikk det er brukt til hvert bilde,samt blender og åpningstid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 3, 2007 Skal få tatt noen høstbilder jeg også nå som jeg har fått meg Speilrefleks etc. Hadde vært morro om folk kunne legge inn hva slags kamera og optikk det er brukt til hvert bilde,samt blender og åpningstid. Mitt bilde var iallefall canon 350d med sigma 30mm f/1.4 -- GENIAL linse. jeg testa en 24-105mm f/4l (dvs jeg kjøpte og testa i etterkant), og linsa er nok genial nok den, men iallefall ikke hvis det er mørkt og man får motlys. Jeg har evig med refleksjoner internt i linsa da. Men 30mm'ern til sigma sånn sett var helt genial, null refleksjoner at all, og bare pene armer på lys generelt. Må nok brukes en DEL mer til nattfotografering når mørketiden kommer, ja. Forøvrig kan jo alt annet av info på bildet sees her: http://gallery.mindriot.as/main.php?g2_itemId=4027 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 3, 2007 mitt: nikon d40, 18-55mm (desverre). 15 f\4. More Vivid effect. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 4, 2007 Iformasjon om bildene finner de som er interessert i det. Resten av bildene finnes i tråden min, HER og HER. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 4, 2007 Kule bilder du tar Mads Kristian, men du burde få deg et polarfilter, slik at du ikke får så mye refleksjoner på den blanke bilen din.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 4, 2007 Takk for det:) Noen som har et polarfilter å anbefale meg? Til en ikke så altfor dyr penge, men dog bra. Og er det andre filter ol som kan gjøre bildene bedre? Har ikke rukket å satt meg inn i alt enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...