Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde bilen på eu-kontroll i går,noe som ikke gikk helt ok... Fikk en 2'er feil på at lambda-verdien var feil i henhold til fabrikantens oppgitte verdi! Hva vil dette si? Hva kan være galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker du hva lambdaverdien var? Den skal ligge omtrent nøyaktig på 1.00. Ligger den under det går bilen for fett, over det for magert, om jeg ikke husker helt feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde den hos Naf,og ringte for å høre siden det ikke stod noe på kontrollappen og da fikk jeg bare beskjed om at det var at i henhold til vanlig eu-kontroll så var det ikke nødvendig å sette på verdien på lappen så den hadde han ikke! Men,under anmerkningen står det at verdien skal være 1+/-0,03 i henhold til fabrikanten! Men,hva har dette å si på en eu-kontroll? For avgassen er målt til 0,00 og det er vel bra? Hva vil det si at den går for fett eller magert? Er lambda-sonden sliten? Da ville jeg vel merka det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være både sliten lambdasonde og mye annet rart, enten gjør ikke lambdasonden jobben sin, eller så klarer ikke motorstyringen å regulere nok. Les av feilkoder og se om det er lagret noe rart der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg ikke merka noe da til vanlig hvis lambda`n ikke er helt frisk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, skal være ganske ille før du merker noe spesielt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,drit! :-) Kan det være at den går på 98 blyfri istedet for 95 blyfri?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det har ingen betydning.. Kjør en lang tur og mål på nytt og se om det er bedre da, kan hende at motoren ikke var helt varm også, selv om den som kontrollerer bilen skulle ha forsikret seg om det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver å finne noen med Vag-com i nærområdet her,så skal jeg få sjekka det! Bilen har vært brukt til veldig korte turer i det siste,kan det ha noe å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på litt mer ang dette her,for skjønner ikke helt hvorfor jeg har fått feil på eu-kontrollen... Feilen står under målt avgass,men i rubrikken bak hvor verdien skal stå står det bare 0,00! Har han målt 0,00,mens det skulle vært 1,00-/+0,03?

Er ikke dette en ganske stor forskjell? Ville nesten tru at bilen ikke ville gå en gang jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis lambda-sonden er defekt,ville jeg ikke merke dette når bilen er i gang? Vi forsøkte å søke litt på den eventuelle feilen i dag,men vi klarte ikke å finne ut i VAG-COM hvor verdien fra lamdaen var! Noen som veit? For er interessert i volt verdien siden det er denne de mener er feil på eu-kontrollen... Men,hva har lambdaen med eu-kontroll å gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde helt syk lambdaverdi på min Audi 100 2,8E da jeg hadde den på EU-kontroll for ikke så lenge siden. Verdien de leste av var 1,514 altså heeelt på vidden. Skjønte ikke hva dette kunne være, så jeg byttet lambdasonder. Dette hjalp ikke en døyt.

Men... Jeg ble tipset om at falskluft kunne ødelegge for deg mtp lambdaverdi.

For å gjøre en lang historie kort; Fant ut at det var brutale lakkasjer i et par slanger. Skiftet disse og alt var tipptopp :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da merka du ingen ting til vanlig? Fikk nemlig bare greie på at det var noe galt og dermed en toer feil! Men,hvilke slanger er det det kan være snakk om da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.