Hjelp!!! Passat TDI går plutselig dårlig.. Nødmodus?????

Anbefalte innlegg

Har hatt litt problemer med bilen min siste dagene... Var på Møller tirsdag og fikk skiftet LMM etter symptomer på denne, og bilen funket fint etter dette...

Oppdaget så tilfeldig i går at ene slangene etter ladeluftkjøler hadde hoppet halveis ut av skjøten... Var et klips som ikkje var på som det skulle...

Kjørte så en tur for å sjekke at den holdt seg på plass ved litt trykk, så drog ut til 3500-3600 omdr på 2-3-4 gear... Gikk som ei kule virket det som... Tok igjen noen biler og låg rolig noen hundre meter... Skulle så dra på i 6 gear.... Og da skjedde omtrent ingenting...: eek ::confused:

Stoppet og prøvde å ta løst igjen.... Problemer å få bilen oppi 80 dersom jeg ikkje var veldig forsiktig på gassen...... : dum : Og slangen er på plass, så ikkje den...

Etter en stund fikk jeg også opp en melding i displayet som sa no slikt som "Emissions workshop".....

Bilen går ræva.... og varsellyset i displayet forsvinner ikkje.....

Noen som har peil på ka det kan være???? Reiser på sjøen i 4 veker i mårga.... Så passet veldig dårlig det her.... Dama må nesten ha bil som virker mens jeg er vekke......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En eller annen trykkslange som har revnet kanskje? Noen spes lyd i motoren da du kjører ( blåselyd )? Ryker det veldig svart av bilen ved pådrag? I så fall tyder det på sprekk. tenkte kanskje noen andre slanger enn den du fiksa på hadde røket etter at motoren fikk fullt "trykk" igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres fælt ut som problemet jeg hadde på min i sommer, da var det aktuatoren til turboen som var koksa igjen, så den leverte 0 ladetrykk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, den ryker ikkje... Og har gått over slangene og kan ikkje finne noen lekkasjer....

Den har en viss "kvinelyd" fra motorrommet som følger turbotrykket, men det har vært siden jeg kjøpte bilen, og Møller mente det ikkje var noke gale....

Var ute og kjørte en liten tur nå igjen.... Har nesten problemer med å få bilen oppi fart, men av og til kan den komme ganske greit dersom man er veldig forsiktig på gassen og tar det meget seint opp i turtall.....

Igjenkokset... Det kan være en mulighet ja...... Verksted som fant ut av det da eller?

 

Merkelige greier.... Må vel bestille time hos Møller så de får kjøre en diagnose....

Var nå man skulle hatt Vag-com sjøl.......:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jess, det der vil jeg si med 90% sikkerhet er samme problemet som jeg hadde. Verkstedet som fant det ut ja, er en arm som skal bevege seg ut og inn mener jeg mekanikeren sa, den sto bom fast. Klarte å lure den opp i 70-80 ved å være forsiktig på gassen, men med full pedal så datt turtallet igjen. Har vel med luft/dieselblandinga å gjøre... Brukte laaaang tid på turen fra Mjøsbrua til Hadeland og tilbake igjen til Brumunddal hvor jeg parkerte bilen på verkstedet. Lagde kø over Mjøsbrua: haha : 40 km/t...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha.... Den aktuatoren ja.... Det kan være sannsynlig ja, for som du seier ang turtallet.... Med forsiktig gass går det på et vis, men med litt for hard gassing vil den heller slakke av.....: eek :

Bare så irriterende at slikt skal skje dagen før jeg drar på sjøen... Ligger i Montrose vi no, 4 veker til jeg er hjemme igjen.. Men har fått time på Møller i Ålesund på tirsdag formiddag, så dama må bare lure seg avgårde tidlig tidlig for å rekke fram....: haha :

Brumunddal ja... Faktisk der jeg kjøpte bilen min det... Hos Forenede Finans.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har samboeren vært hos Møller og hatt bilen på diagnose...

Hun fikk etter vel 1 1\2 time med feilsøking beskjed om at det var "en eller annen ventil som har med turbotrykket å gjøre som var gåen":p

Er vel denne N75 ventilen som jeg har oppfattet litt om her innpå det kanskje....?

Regulerer den kontinuerlig, eller bare åpner den en bypass i det turbotrykket er kommet opp i maks..? Siden vår bil har meget liten kraft regner jeg med at den evt henger i åpen stilling så vi ikkje får ladetrykk.....

Men såklart hadde de ikkje delen på lager, så ny time over helgen for skifting....

 

Kjedelig at slikt skjer rett før jeg dro på sjøen....

Vi ligger ved kai i Montrose og sliter krakker på den lokale puben på kveldstid, og ho er heime.. Gravid og med usannsynlig treig bil........:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har madamen vært på Møller med bilen.....

 

Og på vei heim spant ho heile vegen av ferga og over fergelemmen.... : haha :

Ingen problem med forbikjøringer oppover Hareidsdalen i 6 gir heller.....: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du noe beskrivelse av feilen?

Har mye av det samme på min nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du noe beskrivelse av feilen?

Har mye av det samme på min nå..

 

Har ikkje fått rapport fra Møller enda, er lovt å få det på mail.... Skal oppdatere så fort jeg får den...:)

Men de har skiftet "ventil for turbotrykksregulering" ifølge min fru.. Og den fungerer vist helt 100% igjen nå....

Skiftet som sagt LMM bare noen dager før dette dukket opp.... Men da var det bare periodevis... Nå siste gangen ble den helt umulig, og ble ikkje bedre uansett hva man gjorde....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.