Anbefalte innlegg

Har en Passat 2000 1,9 tdi 115 pumpedyse som har tiptronic kasse. Har fulgt alle servicer, gått 120000km, og aldri kjørt/trekt tungt. Har nå begynt å slure på reversen. Byttet olje, men ikke forskjell. Fortvilende........ Noen gode tips??? Har ikke lyst å overhale hele kassen bare for dette, for girkassen fungerer aldeles utmerket......... Anyone??????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd å si det, men dette er nok en sak for Møller..

 

Tip kassene vil ihvertfall ikke jeg borti, litt vel avansert mekanikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og går vel under 5-års garantien?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt kan du ta kontakt med ATS og høre hva de skal ha for overhaling( jeg fikk estimert en pris på ca 30lapper for komplett overhaling til min)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[uff da...... tror eh selger bilen som rep objekt isteden....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukt kasse koster jo ca27' hos NBS jo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde jo som Bjørn sier her være igjen litt av garantien, en slik girkasse er jo ment å vare mer enn 5 år. Selv om den kanskje ikke kan defineres som defekt nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 år er vel vanskelig å hevde når bilen er bruktimportert?? Møller er ikke kjent for å være så kjempe servivevennelig når det gjelder slike ting.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, nei da... Om du kan leve med problemet så hadde jeg gitt beng til girkassa havarerer helt. Byttekasse koster omtrent like mye som å overhale den du har nemlig.

 

Jeg bytta girkasse på min(automat) for 6 månder siden og fikk taki ei brukt nyoverhalt girkasse(kjørt 5kkm). Betalte 14k for girkassa og 5k for jobben samt at jeg fikk 3k av ATS for den gamle defekte girkassa.

 

Mesteparten gjort uten noen form for kvitteringer dog, bortsett ifra at jeg har skriftlig bekreftelse på overhaling på ca 4000 dmark.

 

Jeg hørte først med både NBS og ATS hva de skulle ha for overhaling / byttekasse og det ble omtrent like dyrt.

 

Så hør med NBS om de har en byttekasse inne evt ta en telefon til ATS(automatic transmission service) og hør hva de skal ha for full overhaling hvis du heller vurderer det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får vel ta en telefon....... Takk iallefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå begynt å slure på reversen. Anyone??????

 

Er dette noe som er "vanlig"?? En arbeidskollega opplevde akkurat det samme på en passat tdi ved ca 90.000 km...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.