s6 som starter og ikke vil starte på en stund

Anbefalte innlegg

har et litt merkelig problem..bilen er en 2.2T s6

kjørte fra mine foreldre og etter 15 min så stoppet bilen under helt normal kjøring. kjørte ut til siden og sjekket alle sikringer og kontakter uten å finne noe som helst..

Når jeg drar motoren på starteren så klikker det voldsomt i et rele under rattet...

Men jeg satt fra meg bilen og kom tilbake etter ca 1 time.. og da startet bilen på første forsøk uten problemer. og jeg kjørte en tur og etter 10 min ca så stoppet den på akkurat samme måte og uten å ville starte igjen.

Noen som har vært borti dette??? jeg begynner å lure på om det er et rele eller noe i den dur som blir varmt og slutter å virke.. men som finner ut det vil virke igjen når det får kjølt seg ned..

all hjelp tas imot med takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd.. to ganger.

En gang fikk jeg ikke start i det heletatt. Brukte startkabler, og den starta med en gang. En annen gang var jeg på sommerjobben og skulle hjem igjen. Bilen ville ikke starte og den begynte med disse stygge lydene som du har beskrevet. Slo av varmeapparat og lys etc, og bilen starta fint.

Har hatt problemer med at vindusviskerreléet stjeler strøm (under rattet) og lager lyder - kjører vinduene opp av seg selv om bilen står i ro uten tenning og noe som helst. Prøvde å bytte relé, men fikk samme syntomer (forsvinner når jeg tar ut dette reléet). Fikla litt på ledningene under reléboksen under rattet, og har ikke hatt disse lydene siden juni nå, og har ikke hatt startproblemer siden da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett litt på bilen idag.. Bensin pumpen starter ikke på tenning men selv om jeg tvangskjører pumpen så blir det ikke noe mere start.. så jeg tenker at det ligger en feilkode i minnet som må slettes eller noe. litt sent å bestille seg vagcom nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

STB fikset saken..

Stor takk til Ingve :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

STB fikset saken..

Stor takk til Ingve :D

hva var det som var feil da? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva var det som var feil da? :)

var en sikring som var ryke...

når vi testet med vagcom fikk vi ikke kontakt med motorstyringen men alle andre moduler svarte..

så tok vi ut hjernen som ligger under gulvet på passasjer siden,, og da var det 4 sikringer som stod sammen med hjernen.. en av de var ryke og byttet denne og så startet bilen igjen...

så om noen vet hva disse fire sikringene er for noe.. og da spesielt nummer 3. den på 5A så si ifra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var en sikring som var ryke...

når vi testet med vagcom fikk vi ikke kontakt med motorstyringen men alle andre moduler svarte..

så tok vi ut hjernen som ligger under gulvet på passasjer siden,, og da var det 4 sikringer som stod sammen med hjernen.. en av de var ryke og byttet denne og så startet bilen igjen...

så om noen vet hva disse fire sikringene er for noe.. og da spesielt nummer 3. den på 5A så si ifra..

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecuf20v.html#fcser

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat den ja... :D

Noen idee hvorfor denne ryker? har kjørt hele helgen uten noe problemer nå da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.