#1 Skrevet September 26, 2007 Hei alle sammen. Jeg har en Volksvagen 1,9 tdi 130hk 2001/2002mod som er gått 86000km. Har nå hatt en sak på bilen som har pågått i snart ett år uten at møller Bergen har kunne finne ut av feilen. Både de og jeg begynner å gå tom for ideer. Skal nå prøve å beskrive det som skjer. Når man f.eks kjører bilen i en oppoverbakke og gir bånn gass og så girer til neste gir for så å gi bånn gass så kommer det en liten napping i bilen. Akkurat som om bilen stopper litt opp og begynner igjen, at ett eller annet elektronisk kutter akkurat etter du har begynt å gi gass på nytt. Det som er blitt gjort med bilen siden denne saken startet er følgende: - skiftet clutch og svinghjul - skiftet luftmengdemåler - Skiftet turbo (men feilen oppsto en god stund etter turboen ble byttet.) - skiftet vakumslanger - Skiftet magnetventil som regulerer turbotrykket.(denne var for øvrig defekt og vi kunne merke at bilen var litt bedre etter dette. Sikkert på grunn av at turbotrykket ikke gikk opp til 1,7 bar slik den gjorde i følge diagnose.) - EGR-ventil er byttet og stilt inn på maks lukking. Det er kjørt full diagnosetest på den og sett at alle verdier er som de skal i følge Møller. Er en god fagteknikker som har hatt den i over en uke nå. En av de beste sies det. Er det noen som har noe anelse om hva dette kan være? Har gått tom for ideer som sagt. Veldig frustrerende. Håper noen orker å svare på det lange innlegget mitt. På forhånd takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2007 Hei. Ville bare si at feilen er funnet og fikset. Problemet var at dieselpumpen bak med tanken hadde feil spenning og leverte for lite diesel fram til tandempumpe som igjen leverte for lite til dysene. Mange ville nok tro at dette ville vise med diagnose-test, men det gjorde det altså ikke. Alle verdier låg innenfor det lovlige. Bare når jeg fant en helt make passat som de kunne sammenligne hidden med, fant de ut av feilen. Var nemlig flere avvik mellom bilene. Det har nå gått ett år og mye frustrasjon siden første gang jeg var inne med den. Flaks for meg at dette gikk på reklamasjon. Ellers hadde jeg nok vært fattig! Endelig i orden!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2007 Bra du fant ut av dette, er så crap med feil så er vanskelig å finne ut av. Ihvertfall når det ikke kommer noe opp på diagnosen heller. Er vell heller ikke det første en mistenker at er galt heller. For lav spenning..Jaja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...