#1 Skrevet September 26, 2007 Har problemer med tempmålern inni bilen, når jeg starter bilen kald går den gradvis oppover for og så gå litt ned og opp, av og til helt i bunnen igjen, før den går opp på 90 grader og blir der, er vell et problem med tempføler til instrumentet da? Har en slik en liggendes også, men hvor sitter denne følern? Ser det sitter en nederst på radiatorslangen (kommer til fra under bilen) denne ligna nemmeli velldi på den følern jeg har liggendes, er 4 kontakter i den. Eller kan det være en feil på selve tempmålern i instrumentet? Kan kun denne evt. byttes? Motoren det gjelder er en 130 hk pd med manuell gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 26, 2007 Har problemer med tempmålern inni bilen, når jeg starter bilen kald går den gradvis oppover for og så gå litt ned og opp, av og til helt i bunnen igjen, før den går opp på 90 grader og blir der, er vell et problem med tempføler til instrumentet da? Har en slik en liggendes også, men hvor sitter denne følern?Ser det sitter en nederst på radiatorslangen (kommer til fra under bilen) denne ligna nemmeli velldi på den følern jeg har liggendes, er 4 kontakter i den. Eller kan det være en feil på selve tempmålern i instrumentet? Kan kun denne evt. byttes? Motoren det gjelder er en 130 hk pd med manuell gir. Det er ikke den som sitter der nede. Den er blå Mens den du har liggende er grønn? Den føleren du leter etter sitter på blokka. Sitter den på samme plassen som på min 1.8t, så sitter den inn mot torpedoveggen, ganske godt gjemt. Men du finn den, se bare etter rett farge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2007 Kan stemme det at den nede der er blå ja, mens den jeg har er grønn, tenkte kanskje det var en forbedre autgave eller noe..heh, men tror neppe den sitter på samme plass som på 1,8 turbo, har nemmeli leita rundt der... Men hva føler den blå på da? Tempsensor for motorstyring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 26, 2007 Kan stemme det at den nede der er blå ja, mens den jeg har er grønn, tenkte kanskje det var en forbedre autgave eller noe..heh, men tror neppe den sitter på samme plass som på 1,8 turbo, har nemmeli leita rundt der...Men hva føler den blå på da? Tempsensor for motorstyring? Godt spørsmål. Lurte på det samme da jeg så den der nede på min.. Prøv å ta av dekselet over motoren, så trur jeg du finner den du leter etter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 27, 2007 Prøvd det, ingen med gode forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 27, 2007 Bumpilump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 27, 2007 Tempføleren sitter inn under den store grå pumpa i bakkant av topplokket. Står du foran bilen når du føleren på venstre side av pumpa. Temmelig trangt plassert. Den nede på slangen er føler for kjølerutgang og er med på å styre div. ting mht. motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2007 Okai, får kikke litt nærmere nedi der idag da...trodde jeg hadde sett etter ganske bra jeg da men...hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 1, 2007 Er det dedn som sitter i et hus i støpegods bak på motoren da, peker mot der luftfilterboksen er...Men denne sensoren er svart da, den jeg har fått er grønn, en forbedre utgave eller noe da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 1, 2007 Stemmer nok det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 1, 2007 Ja fikk ut følern nå, sto samme merkinga på begge 2 så...satse på at ting ordner seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 21, 2012 Hei. Sorry for at jeg stjeler tråden. Jeg sliter litt med min Passat 1,8 Syncro. Den vil ikke starte skikkelig. putrer og stopper.. Kun når den er kald. Hvis jeg ruser den opp endel med en gang, så går den helt fint. Jeg byttet G62, da den var gåen, og en mekaniker trodde dette kunne være feilen. Det lå også feilkode på G2, men denne forsvant sammen med G62.. Noen ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 21, 2012 Hei. Sorry for at jeg stjeler tråden. Jeg sliter litt med min Passat 1,8 Syncro. Den vil ikke starte skikkelig. putrer og stopper.. Kun når den er kald. Hvis jeg ruser den opp endel med en gang, så går den helt fint. Jeg byttet G62, da den var gåen, og en mekaniker trodde dette kunne være feilen. Det lå også feilkode på G2, men denne forsvant sammen med G62.. Noen ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...