#1 Skrevet September 26, 2007 Jeg tror det er lekasje ved turbon, men er ikke helt sikker, noen som vet noe? Tenkte i så fall uansett og bytte ut både grenrør og turbo til rs2, så er på utkikk etter det også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 26, 2007 Jeg tror det er lekasje ved turbon, men er ikke helt sikker, noen som vet noe?Tenkte i så fall uansett og bytte ut både grenrør og turbo til rs2, så er på utkikk etter det også hmm, blå eller hvit røyk ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2007 oljerøyk ja, ikke vann hvis det var det du hintet til:)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 27, 2007 Ingen som har noen innspill, hadde vært greit å fått noen tips, og dette må repareres uans, fadern ble stoppet i kontroll og da påpekte de at det måtte utbedres og bilen måtte vises innen en måned. Hestemøkk: bråk : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 27, 2007 Blå røyk på tomgang når den er varm? Det er nødt å være enten stempelringer eller turbo. Regner med at dette vises rimelig godt på peilepinnen bare etter 20-30 mil også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 27, 2007 Blå røyk på tomgang når den er varm? Det er nødt å være enten stempelringer eller turbo. Regner med at dette vises rimelig godt på peilepinnen bare etter 20-30 mil også? Er ikke veldig merkbart på peilepinnen faktisk, men dette fenomenet dukker kun opp ved tomgang: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2007 Det tredje stedet oljen kan komme fra er ventiltetningene. Kjør på høyt turtall ned en bakke og slipp gassen. Få noen til å kjøre bak og se om det ryker. Er det ventiltetningene vil det ryke når gasspjeldet lukkes, pga høyt vakuum i innsuget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2007 Det tredje stedet oljen kan komme fra er ventiltetningene. Kjør på høyt turtall ned en bakke og slipp gassen. Få noen til å kjøre bak og se om det ryker. Er det ventiltetningene vil det ryke når gasspjeldet lukkes, pga høyt vakuum i innsuget. Kan prøve det, men burde det ikke ryke jevnt hele tiden da? Dette er bare innimellom også mye, på tomgang. Kan det være oljeondinga og kanskje, tett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2007 Skifta turbo på min S2 for 3 uker siden pga samme problem. Røyka voldsomt på tomgang, og brukte greit med olje. Merka ingen slark i turboen som burde vært av betydning, men nå er hvertfall problemet løst. Har en kamerat med samme problem og samme årsak, dog ikke en audi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 28, 2007 Skifta turbo på min S2 for 3 uker siden pga samme problem. Røyka voldsomt på tomgang, og brukte greit med olje. Merka ingen slark i turboen som burde vært av betydning, men nå er hvertfall problemet løst. Har en kamerat med samme problem og samme årsak, dog ikke en audi. Okei, da kjenner du deg igjen da:) Tror det blir rs2 turbo og grenrør på meg da. Takker for svar, sånn jeg vil høre:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...