Anbefalte innlegg

Noen som kan bekrefte om det skal sitte en sikring på releet til intake manifold pre-heating? Legger ved et par bilder.

pcdv0021.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det dette releet som får vifta til å gå etter at man har slått av motoren? I tilfelle er svaret ja. Og nå ble jeg usikker på om jeg har sikring i min, da vifta ikke går etter at tenninga er av...

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror den du sikter til er en annen. Står i haynes boka at dette releet er til intake manifold pre-heating. BTW min vifte går etter at tenningen er av. regner med det er riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Gjeitsund

BTW min vifte går etter at tenningen er av. regner med det er riktig.

 

det er riktig.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan svare på dette? Bilen står nå nemlig med releet i, men uten sikring. Dette har vært sånn siden jeg kjøpte bilen i mars. Men lurer på om dette med intake manifold preheating kan ha noe å si på at bilen min er litt lei på kald motor noen ganger. Kanskje releet ikke virker uten sikring.

 

Men jeg er litt redd for å prøve også. Nå har ikke jeg så mye peil på elektronikk, men tar en sjanse og sier at det verste som kan skje er at sikringen på releet går??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er bensinpumpereleet, det er det eneste som har sikringsholder. Og NEI, det skal ikke være sikring i det til vanlig. Sikringsholderen er kun til diagnosebruk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

Det der er bensinpumpereleet, det er det eneste som har sikringsholder. Og NEI, det skal ikke være sikring i det til vanlig. Sikringsholderen er kun til diagnosebruk..

 

Da tror jeg det er satt i feil i bilen min, for i følge haynes boka så tilhører plassen som releet med plass til sikring på Intake Manifold Preheating releet. Og det er en annen plass som releet til bensinpumpa skal sitte på, dette releet har ikke plass til sikring.

Kan umulig være en ideel løsning dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den oversikten er ikke 100% til å stole på heller.. Forvarming av innsuget tror jeg er noe som kun eksisterer på forgassermotorer, så det har du nok ikke i det hele tatt..

 

 

Har sett på relépanelet under dashbordet på en del halvgamle Audier, det er ikke *en eneste* som stemmer med tegningen..

 

Dessuten er "pinout" på sokkelen forskjellig, så de releene som er noe mer enn bare et helt ordinært relé passer sjelden mer enn et sted..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.