#1 Skrevet September 27, 2007 Hallai folkens. I dag var jeg og tittet på en Golf Syncro som lå tilsalgs. Denne hadde gåen clutch, men virket bra ellers. Er det vanskelig/mye arbeid å bytte clutchen på Syncro? Takker for innspill Mvh Kristian Fromreide. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2007 Vil tro det letteste er å ta ned hele forstilling med motor og alt. Kommer vel ikke helt til ellers. Tungvint,men i dette tilfellet tror jeg det vil bli enklest. Hvis ingen andre har en genial arbeidsmetode på de syncroene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2007 Vil tro det letteste er å ta ned hele forstilling med motor og alt. Kommer vel ikke helt til ellers. Tungvint,men i dette tilfellet tror jeg det vil bli enklest. Hvis ingen andre har en genial arbeidsmetode på de syncroene? backer opp den, demonterte en syncro passat g60, og uten å senke motor så anser jeg det jobben å være kanskje umulig... iallefall tidsmessig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 27, 2007 Ja det er akkurat slik jeg har forestilt meg det må gjøres. Han som selger bilen hadde fått pris fra et verksted på ca 10-12 000 kroner. Dette er ikke akkurat noe jeg kunne tenke meg å betale når/hvis jeg kjøper bilen. Heller har jeg ikke noen form for kunnskap å gjøre det selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 27, 2007 Jeg brukte 5 timer på å få ut girkassen på en g60 syncro .. Det er helt utrolig trangt og fordelingskassen hykker bare tak i rattstammen og/eller bærebjelken. Skulle jeg gjort det om igjen hadde jeg tatt ut hele motor med girkassen . ( var til slutt egentlig det jeg gjorde) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 27, 2007 Jeg brukte 5 timer på å få ut girkassen på en g60 syncro .. Det er helt utrolig trangt og fordelingskassen hykker bare tak i rattstammen og/eller bærebjelken. Skulle jeg gjort det om igjen hadde jeg tatt ut hele motor med girkassen . ( var til slutt egentlig det jeg gjorde) Brukte vel 2 timer på å få ut motor+kasse på min passat G60 syncro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 27, 2007 Noen som trenger en syncro kasse? Jeg har en liggende.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 27, 2007 Noen som trenger en syncro kasse? Jeg har en liggende.... Ja, kanskje det. Tilstand på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 27, 2007 Det enkleste er nok å løsne div ledninger og slanger, og deretter løsne bærebroa, fremre motorfeste, mellomakselen, fjærebeina og styrestaget. For så å løfte opp bilen med motoren stående igjen (helst på en løftebukk). Ta av girkassa, skifte clutch og så reversere hele prosessen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 27, 2007 Ja det er akkurat slik jeg har forestilt meg det må gjøres. Han som selger bilen hadde fått pris fra et verksted på ca 10-12 000 kroner. Dette er ikke akkurat noe jeg kunne tenke meg å betale når/hvis jeg kjøper bilen. Heller har jeg ikke noen form for kunnskap å gjøre det selv. veit om noen som gjør slikt arbeid for halv pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 27, 2007 Jeg vurdere sterkt og kjøpe denne bilen nå. I så fall blir det til i morgen. Da jeg var og tittet på bilen var det litt småplukk; svetting fra toppdeksel, fukt i hovedlykter, fukt i bagasjerom. Men ellers hel og pen bil, bortsett fra lakken. Denne hadde gått på Voss, og Hardanger i sin tid, var ikke så mye synlig rust. Eneste minuset er den defekte cluthen, men det håper jeg er mulig å få gjort noe med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 28, 2007 Brukte vel 2 timer på å få ut motor+kasse på min passat G60 syncro Problemet var vel at jeg var så bestemt på å greie å få ut kassen uten å ta ut alt at jeg ikke skulle gi opp.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 28, 2007 Hvis du løser fordelingskassen fra girkassen mens den står festet i blokken, og skrur av girkassen går det like raskt som på en FWD. Trenger ikke løsne mellomakslingen en gang. Men du vil søle oljen ut av kassen når du splitter kassen og fordelingskassen, men kanskje ikke dumt å bytte oljen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 28, 2007 Tror ikke dette er noe jeg kommer til å reparere selv. Så jeg satser å finne noen som gjør det for en akseptabel pris her i området. Bilen hentes etter planen i morgen, så da må jeg skaffe clutch i det minste. Noen som har noen formening om andre ting som bør byttes med det samme man har motoren ute? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 28, 2007 Like greit å overhale motoren da du nevnte den svetter litt!! tror denne bilen er diskutert i annen tråd?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 28, 2007 Ja, det stemmer: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=99423 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 2, 2008 Noen som vet om det er samme jobben å bytte clutch på en Golf 3 TDi Syncro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 2, 2008 siden motor og girkasse har lik utforming så er det nok samme prinsippe ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 2, 2008 siden motor og girkasse har lik utforming så er det nok samme prinsippe ja. Blæh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...