Skifte clutch 88 Golf Syncro

Anbefalte innlegg

Hallai folkens. I dag var jeg og tittet på en Golf Syncro som lå tilsalgs. Denne hadde gåen clutch, men virket bra ellers. Er det vanskelig/mye arbeid å bytte clutchen på Syncro?

Takker for innspill

 

Mvh Kristian Fromreide.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det letteste er å ta ned hele forstilling med motor og alt. Kommer vel ikke helt til ellers.

 

Tungvint,men i dette tilfellet tror jeg det vil bli enklest.

 

Hvis ingen andre har en genial arbeidsmetode på de syncroene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det letteste er å ta ned hele forstilling med motor og alt. Kommer vel ikke helt til ellers.

 

Tungvint,men i dette tilfellet tror jeg det vil bli enklest.

 

Hvis ingen andre har en genial arbeidsmetode på de syncroene?

 

backer opp den, demonterte en syncro passat g60, og uten å senke motor så anser jeg det jobben å være kanskje umulig... iallefall tidsmessig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er akkurat slik jeg har forestilt meg det må gjøres. Han som selger bilen hadde fått pris fra et verksted på ca 10-12 000 kroner. Dette er ikke akkurat noe jeg kunne tenke meg å betale når/hvis jeg kjøper bilen. Heller har jeg ikke noen form for kunnskap å gjøre det selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte 5 timer på å få ut girkassen på en g60 syncro .. Det er helt utrolig trangt og fordelingskassen hykker bare tak i rattstammen og/eller bærebjelken. Skulle jeg gjort det om igjen hadde jeg tatt ut hele motor med girkassen . ( var til slutt egentlig det jeg gjorde)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte 5 timer på å få ut girkassen på en g60 syncro .. Det er helt utrolig trangt og fordelingskassen hykker bare tak i rattstammen og/eller bærebjelken. Skulle jeg gjort det om igjen hadde jeg tatt ut hele motor med girkassen . ( var til slutt egentlig det jeg gjorde)

 

Brukte vel 2 timer på å få ut motor+kasse på min passat G60 syncro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som trenger en syncro kasse? Jeg har en liggende....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som trenger en syncro kasse? Jeg har en liggende....

 

Ja, kanskje det. Tilstand på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste er nok å løsne div ledninger og slanger, og deretter løsne bærebroa, fremre motorfeste, mellomakselen, fjærebeina og styrestaget. For så å løfte opp bilen med motoren stående igjen (helst på en løftebukk). Ta av girkassa, skifte clutch og så reversere hele prosessen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er akkurat slik jeg har forestilt meg det må gjøres. Han som selger bilen hadde fått pris fra et verksted på ca 10-12 000 kroner. Dette er ikke akkurat noe jeg kunne tenke meg å betale når/hvis jeg kjøper bilen. Heller har jeg ikke noen form for kunnskap å gjøre det selv.

 

veit om noen som gjør slikt arbeid for halv pris ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurdere sterkt og kjøpe denne bilen nå. I så fall blir det til i morgen. Da jeg var og tittet på bilen var det litt småplukk; svetting fra toppdeksel, fukt i hovedlykter, fukt i bagasjerom. Men ellers hel og pen bil, bortsett fra lakken. Denne hadde gått på Voss, og Hardanger i sin tid, var ikke så mye synlig rust. Eneste minuset er den defekte cluthen, men det håper jeg er mulig å få gjort noe med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte vel 2 timer på å få ut motor+kasse på min passat G60 syncro

 

Problemet var vel at jeg var så bestemt på å greie å få ut kassen uten å ta ut alt at jeg ikke skulle gi opp....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du løser fordelingskassen fra girkassen mens den står festet i blokken, og skrur av girkassen går det like raskt som på en FWD. Trenger ikke løsne mellomakslingen en gang. Men du vil søle oljen ut av kassen når du splitter kassen og fordelingskassen, men kanskje ikke dumt å bytte oljen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke dette er noe jeg kommer til å reparere selv. Så jeg satser å finne noen som gjør det for en akseptabel pris her i området. Bilen hentes etter planen i morgen, så da må jeg skaffe clutch i det minste. Noen som har noen formening om andre ting som bør byttes med det samme man har motoren ute?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like greit å overhale motoren da du nevnte den svetter litt!! tror denne bilen er diskutert i annen tråd??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er samme jobben å bytte clutch på en Golf 3 TDi Syncro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden motor og girkasse har lik utforming så er det nok samme prinsippe ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden motor og girkasse har lik utforming så er det nok samme prinsippe ja.

 

Blæh :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.