Valse: hva med innerskjermer?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

hva gjør dere med innerskjerm når dere valser hjulbuene? SKal valse en Corrado i helga, eller hvertfall brette inn kantene på skjermene, men da får jeg jo ikke skrudd fast innerskjermer om jeg legge kanten helt inn.

 

Tips? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skudde bare ut skruene også valsa med innerskjerm sånn som den er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke noe problem med å kjøre uten innerskjermer? Bilen går gjennom EU kontroll uten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EU-kontroll er ikke noe tema om man tar ut plastinnerskjermene.

 

Problemet med å kjøre uten er at man samler opp hemningsløse mengder skitt og lort, som stadig får tilført ny fuktighet. Muligheten for rustdannelser over tid er dermed høyst til stede.

 

På to av bilene jeg har hatt har jeg bare satt inn skjermen igjen, slik at den står i spenn mot skjermkanten. Dessuten valser man stort sett bare mellom kl. 10 og 14 (altså 1/3 av buen, om man tenker seg at buen er en del av en hel sirkel). Dermed får du også mulighet til å bruke noen skruer lenger ned, dersom du ønsker det (er vel egentlig lurest. Bare at jeg ikke har giddet å gjøre det hittil, selv om det var en lur ide).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen kommer ikke til bli brukt mye, bare til og fra treff og litt banekjøring forhåpentligvis :)

 

Om jeg bare skal valse mellom 10-14 er det ikke noe problem, så da får jeg se hvordan resultatet blir i helga :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man valser jo ikke mer enn strengt tatt nødvendig. Om det skulle subbe nedenfor det området jeg nevnte har du så elendige foringer i forstillinga at bilen rett og slett bare må parkeres der og da;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.