#1 Skrevet September 28, 2007 Kupèvifta (tror det er den hvertfall) i bilen har begynt å bråke fryktelig i det siste. Lyden blir høyere jo mer fart jeg setter på med klimaen. En slags Brummelyd, høres på en måte ut som den subber borti noe... Vanskelig å forklare lyden men håper noen skjønner hva jeg mener. Er det kronglete å skifte/sjekke disse viftene? Regner med den er plassert bak hanskerommet et sted da lyden definitivt kommer derfra.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2007 Høres veldig ut som kupèvifta sliter ja. Vet ikke hvordan det er på TT, men på mange andre biler er det ikke så mye jobb å bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 29, 2007 Ja regnet med det... i det siste har lyden kommet å gått men nå er den konstant. Heldigvis høres den ikke på de laveste nivåene. Men vet du noe om plasseringen å tilkommeligheten? Da tenker jeg på sånn i forhold til andre biler enn TT sidne du ikke kjente til den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 29, 2007 Finner bilder til deg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 29, 2007 Ser jo ut som det skal være mulig å tak på denne ved å ta ut hanskerommet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 29, 2007 Se der ja, skal studere dette nærmere... virker hvertfall veldig som at den sitter rett brak hanskerommet ja! Lyden høres ikke fra motorrommet hvertfall.... ikke i like stor grad som ved hanskerommet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 29, 2007 Husker jeg drepte min på stripa på jessheim. De som har vært der vet at halve veien er brostein. Forut for dette hadde vifta bråkt endel, når vi kjørte over brostein i en bil som er relativt stiv, rista den istykker rett og slett. Betalte noen tusen for ny vifte hvertfall. Mulig det er billigere på en bil som er akkurat 10 år nyere da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 29, 2007 Ja har merket at det er endringer i lydene når jeg kjører over humpete veier... Så det er kanskje noe av det samme som er i ferd med å skje her, at jeg har ristet den i stykker Får sjekke pris på den til Mandag hvertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 29, 2007 Er vel sånn at lageret i vifta går tørrt, så en kjapp fiks kan være å ta opp og spraye med no smøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 29, 2007 ja kan jo teste dette mens man har åpnet der... om det da ikke blir som å pisse på seg når man fryser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 29, 2007 ja kan jo teste dette mens man har åpnet der... om det da ikke blir som å pisse på seg når man fryser Mest sannsynlig samme virkning;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 29, 2007 hehe, men takk for hjelp å at du tok deg tid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 30, 2007 hehe, men takk for hjelp å at du tok deg tid Har du fått sett mer på det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 30, 2007 Fått kommet meg inn til viften ja, ikke demontert den, men det er definitivt den som er gåen på et vis. smurte den litt å ble en viss bedring, så er nok like greit å bytte den ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 30, 2007 Okei, Dette løste seg fort og enkelt da;) Får håpe du får nye vifta fort også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 30, 2007 Ja heldigvis Haster ikke sånn veldig med vifta siden bilen skal stå i ro i vinter, er mer spent på prisen igrunn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 1, 2007 Kan jo sjekke tilstanden på pollenfilteret ditt også da...Viss det er lenge siden det er skifta så er det gjerne nesten tett, og da sliter en mer og mer på vifta ettersom det er tungt og dra lufta gjennom. Dette har jeg sett på mangen forskjellige biler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...