Gåen vakumpumpe Audi 100!HJELP

Anbefalte innlegg

Brodern har ryki vakumpumpa si på bilen,en Audi 100...2.3liter. Han sier han har fått tips om å fjerne hele pumpa fordi motoren lagernok vakum selv??Stemmer dette? Evt er det noe han kan gjøre,andre løsninger?

Fikk pris på møller på pumpa,6500,-....ikke akkurat jævli billig,noen som vet om andre plasser den kan være billigere?

Håper det er en "skruguru" som har noen vettuge svar:):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så at motoren tikker fælt?

Hvis det er slikt, så er det bare å fjerne staget som står i vakuumpumpa. Fjernet den på min gamle bil, merka ingen forskjell (foruten at lyden forsvant ;)) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vettugt svar:

Ta pumpen av motoren.

Ta ut "pinnen" som overfører bevegelse fra kammen til vakuumpumpen.

Sett pumpen på motoren igjen.

Problem løst!

Motoren lager mer enn nok vakuum uten den pumpen der i drift med mindre man har for vane å pumpebremse samtidig som man gir full gass..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så at motoren tikker fælt?

Hvis det er slikt, så er det bare å fjerne staget som står i vakuumpumpa. Fjernet den på min gamle bil, merka ingen forskjell (foruten at lyden forsvant ;)) :)

Stemmer det...tikkerno helt jævli innimellom,ikke konstant! Da må man jo prøve å fjerne staget da,heller det enn ny pumpe til 6500,-, gutten er student stakkkar:):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vettugt svar:

Ta pumpen av motoren.

Ta ut "pinnen" som overfører bevegelse fra kammen til vakuumpumpen.

Sett pumpen på motoren igjen.

Problem løst!

Motoren lager mer enn nok vakuum uten den pumpen der i drift med mindre man har for vane å pumpebremse samtidig som man gir full gass..

Supert!! Takker for tipset! Da er det bare å skru i helga;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en student som blir glad da ja :)

Går såpass fort å fjerne staget også. Under minuttet, så du trenger ikke kle på deg arbeidsklærne ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en student som blir glad da ja :)

Går såpass fort å fjerne staget også. Under minuttet, så du trenger ikke kle på deg arbeidsklærne ;)

Det er helt sikkert at han blir,eller blei...allerede lest innleggene her nå så han er vel ute i garagen allerede tenker jeg;)

Må man ha av pumpa eller klarer man det uten å ta den av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg husker tok jeg bare av to stk 13 mm bolter, så var pumpa av og bolten var fri

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.