#1 Skrevet September 28, 2007 Brodern har ryki vakumpumpa si på bilen,en Audi 100...2.3liter. Han sier han har fått tips om å fjerne hele pumpa fordi motoren lagernok vakum selv??Stemmer dette? Evt er det noe han kan gjøre,andre løsninger? Fikk pris på møller på pumpa,6500,-....ikke akkurat jævli billig,noen som vet om andre plasser den kan være billigere? Håper det er en "skruguru" som har noen vettuge svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 28, 2007 Er det så at motoren tikker fælt? Hvis det er slikt, så er det bare å fjerne staget som står i vakuumpumpa. Fjernet den på min gamle bil, merka ingen forskjell (foruten at lyden forsvant ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 28, 2007 Vettugt svar: Ta pumpen av motoren. Ta ut "pinnen" som overfører bevegelse fra kammen til vakuumpumpen. Sett pumpen på motoren igjen. Problem løst! Motoren lager mer enn nok vakuum uten den pumpen der i drift med mindre man har for vane å pumpebremse samtidig som man gir full gass.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 28, 2007 Er det så at motoren tikker fælt? Hvis det er slikt, så er det bare å fjerne staget som står i vakuumpumpa. Fjernet den på min gamle bil, merka ingen forskjell (foruten at lyden forsvant ) Stemmer det...tikkerno helt jævli innimellom,ikke konstant! Da må man jo prøve å fjerne staget da,heller det enn ny pumpe til 6500,-, gutten er student stakkkar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2007 Vettugt svar:Ta pumpen av motoren. Ta ut "pinnen" som overfører bevegelse fra kammen til vakuumpumpen. Sett pumpen på motoren igjen. Problem løst! Motoren lager mer enn nok vakuum uten den pumpen der i drift med mindre man har for vane å pumpebremse samtidig som man gir full gass.. Supert!! Takker for tipset! Da er det bare å skru i helga;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2007 Sikkert en student som blir glad da ja Går såpass fort å fjerne staget også. Under minuttet, så du trenger ikke kle på deg arbeidsklærne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2007 Sikkert en student som blir glad da ja Går såpass fort å fjerne staget også. Under minuttet, så du trenger ikke kle på deg arbeidsklærne Det er helt sikkert at han blir,eller blei...allerede lest innleggene her nå så han er vel ute i garagen allerede tenker jeg;) Må man ha av pumpa eller klarer man det uten å ta den av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2007 Såvidt jeg husker tok jeg bare av to stk 13 mm bolter, så var pumpa av og bolten var fri 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...