hva gjør man /gjør ikke med ny lakk?

Anbefalte innlegg

Med nylakkert bil for 3-4 uker siden luerer jeg litt på hva jeg burde gjøre nå som jeg skal begynne å bruke bilen igjen?

 

Er det lakkbehandling eller polering som gjelder?

 

Kan jeg vaske bilen med høytrykk nå? Hva er mest skånsomt mot ny lakk?

 

Takk for alle svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt mange har satt den bort for og få teflonbehandling. Eller Perma Guard på lakken. Med en av de så skal du slippe og polere bilen på x antall år. Må bare inn til årlig vedlikehold av beskyttelsen....

 

Vis du tenker på noe i den enklere veien er det vell best og få lagt på en sikkelig hard glansvoks på hele bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du nesten kan spyle med høytrykk allerede dagen etter men ikke vaske med såpe før etter en 14 dagers tid.

 

Det var dette lakkereren sa til en kompis av meg da han hentet bilen sin.

Bilen var vel lakkert først på uka og han hentet den på torsdag så fikk han den spylt.

Deretter på lørdag og på grunn en viss idiot på bugrun i sommer spylte han den igjen på søndag og dette ga ingen negative resultater.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vente en stund med å bruke såpe ja. kan anbefale og ta en lakkforsegling på den, med permashine så får man 5 års garanti på at du ikke trenger og polere;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vente en stund med å bruke såpe ja. kan anbefale og ta en lakkforsegling på den, med permashine så får man 5 års garanti på at du ikke trenger og polere;)

 

Høres bra ut. Hvor får jeg gjort dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut. Hvor får jeg gjort dette?

 

usikker på hvor lang unna du bor oslo, men hvis det ikke er så lang unna så kan du jo ta en telefon til:

 

http://www.bergersenbilpleie.no/text/view/4504.html

 

jeg har hatt permashine på bilene mine som har vært nylakkerte, helt klart og anbefale:) da skal jeg love deg du skal få se hvor blank bilen din egentlig kan bli;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

usikker på hvor lang unna du bor oslo, men hvis det ikke er så lang unna så kan du jo ta en telefon til:

 

http://www.bergersenbilpleie.no/text/view/4504.html

 

jeg har hatt permashine på bilene mine som har vært nylakkerte, helt klart og anbefale:) da skal jeg love deg du skal få se hvor blank bilen din egentlig kan bli;)

 

Ditt firma dette eller?:P

Hva må jeg gjøre i forveien?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditt firma dette eller?:P

Hva må jeg gjøre i forveien?

 

Nei, onkelen min som driver det, jeg har ikke noe med det og gjøre, trenger ikke og gjøre noe i forveien bortsett fra og ringe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster herligheten da?

 

det er jeg faktisk ikke sikker på, mulig rundt 4-5000,-: klø : (ikke skyt hvis jeg tar feil:)) mulig det er noe klubbrabatt å få der også....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lakkeverkstedet som jeg bruker har jeg alltid fått samme beskjed. Nylakkete deler bør ikke vaskes de første 14 dagene,minst. De sa også lakken er skikkelig herdet og greier etter ca 8 uker så den bør ikke poleres før det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og om du bor nærmere Porsgrunn/Skien fikser jeg go pris på Perma Shine til deg med VACN pris !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lakkeverkstedet som jeg bruker har jeg alltid fått samme beskjed. Nylakkete deler bør ikke vaskes de første 14 dagene,minst. De sa også lakken er skikkelig herdet og greier etter ca 8 uker så den bør ikke poleres før det.

 

8 uker??: eek : Det var voldsomt lenge da..

 

Bor 35 min nord for Oslo, så det er vel nærmest:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er mye rart av råd ute å går:)

Jeg har også hørt at en ikke skal bruke såpe før etter 14 dager, men det med polering så er det noe jeg ikke har skjønt.

Hvis du ser på div bilbygger serier så går de jo på med polering med en gang lakken er tørr.

Og hvis en lakkerer har fått sig eller støv i klarlakken så pusser de det ned og polerer det opp igjen.

Men fra andre lakkerere så sier de at bilen ikke skal polerers før lakken er ordentelig herdet:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.