Blitt påkjørt mens jeg var parkert

Anbefalte innlegg

Hei,

Våknet opp til et noe uvanlig syn i morges. Det første jeg la merke til da jeg skulle låse opp bilen var at jeg fikk den lyden som sier at "her har det vært inbrudd" fra DEFA alarmen. La også merke til at felgen hadde kjørt seg helt inntil fortauskanten og var helt oppskrapet i kantene. Det første jeg tenkte var jo innbrudd eller noe, men det ville jo være lite sannsynlig å sette den tilbake igjen.

Det var først da jeg så lappen på ruta det gikk opp for meg. Noen hadde kjørt i bilen mens jeg sov. HELDIGVIS hadde han vært såpass ærlig at han la igjen lapp. Er jo ikke alle som hadde gjort det.

Så ved litt gransking er dette ødelagt:

-Knust frontlykt

-Bulk i framskjerm

-Knust frontfanger

-Knukket spylerdysen

-Knukket iallefall et feste bag fangeren. Sitter noe klimagreier der

-Knukket ettellerannet i forstillingen, for den er SKJEV nå!

-Skrapet opp begge felgene. Dene ene er det et lite merke på, men den andre er skrapet opp rundt hele.

-En liten skrape på panseret rett ved lykta.

Det er vel alt som er skjedd som jeg kan se. Prøvd å starte den og da stod den lenge å kjørte på startmotoren før jeg fikk start. Pleier å starte med en gang, så mulig det er noe annet som har fått seg en trøkk.

Hvor nøye pleier de å være på verksted når de fikser slike ting? Tror dere feks. de kommer til å reparere den bittelille skrapen på panseret? (Må granske for å se den, men jeg vet den kom fra kræsjet, for det lå knust glass i ripen. + jeg har aldri sett den før) Og hva med felgene? Hva er vanlig å gjøre med det? Er jo nesten splitter nye 18" RS6 felger.

Har montert faclift lykter på den, men de sitter jo ikke på orginalt. Måtte kappe skjermen litt for å få montert de på pre-facelift skjerm. Er dette noe jeg må gjøre selv i ettertid eller fikser verkstedet sånnt? Skal jo i utganspunktet få bilen tilbake i samme stand som den var før kræsjet. Eller monterer de kanskje tibake til det som er orginalt?

Bilde av skaden:

Legg merke til hjulet som her er satt rett frem.

audi.jpg

Solen fremhever hver minste skrape og støv på bilen her, så lakken på panser osv. ser absolutt ikke så dårlig ut i vanlig lys.

Takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt forsikringsselskap for å få alternativer over verksted som tar takst. Og kjør minst mulig før du har gjort dette... Alt av bilder tatt tidligere av bilen + kvitteringer på div deler vil nok mulig hjelpe her.

Du er hvertfall heldig siden det ble lagt igjen en lapp fra den som kjørte på bilen din! Regner med du har vært i kontakt med denne personen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å satan! Utrolig triste greier, men heldigvis for lapp på vinduet. For håpe det ikke blir noen problemer med utbedrelsen.

Noen peiling p hvordan bilen har blitt truffet? Fått et såpass hardt smell i fronten at bilen har flytta seg sidelengs inn i fortauet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt forsikringsselskap for å få alternativer over verksted som tar takst. Og kjør minst mulig før du har gjort dette... Alt av bilder tatt tidligere av bilen + kvitteringer på div deler vil nok mulig hjelpe her.

Du er hvertfall heldig siden det ble lagt igjen en lapp fra den som kjørte på bilen din! Regner med du har vært i kontakt med denne personen?

Forsikringsselskap og vedkommende som har kræsjet er kontaktet så alt det skal være i orden. Første gang jeg er borti forsikringssaker, så det er litt nytt for meg. Var mange ark å fylle ut gitt..

Bilen er godt dokumentert, så det burde ikke by på problemer. Alt av kvitteringer har jeg også, så det burde heller ikke være problem.

Og ang. det med kjøring, så kan jeg bare drite i å kjøre. Som du ser på bildet er det ene hjulet heelt ute av stilling. På bildet er det andre hjulet rattet slik at det står rett i forhold til bilen. Bilen ble hentet av falck i kveld, så den er allerede til takst/rep.

Å satan! Utrolig triste greier, men heldigvis for lapp på vinduet. For håpe det ikke blir noen problemer med utbedrelsen.

Noen peiling p hvordan bilen har blitt truffet? Fått et såpass hardt smell i fronten at bilen har flytta seg sidelengs inn i fortauet?

Ja, ble litt paff da jeg så skaden... Men er bare så utrolig glad for at det var en ærlig kar. Kunne blitt så utrolig mye værre.

Han kjørte rimelig rett frem da han traff, men hjulet på min bil har vel fått sving på seg og dermed skeint inn til siden. Han hadde visst fått morgensolen i trynet og prøvd å finne solbrillene da det smalt. Fort gjort å være uheldig i den solen der.

Ja, ja. Får se det positive i det. Trengte en forstillingskontroll, så den får jeg jo gratis nå:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da burde det jo egentlig ikke by på noen problemer. Er bare sat** så synd med slike skader. Sørg for at bilen blir sjekka opp skikkelig i forhold til forstilling o.l.

Good luck :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, er noe forbanna drit. Medfører mye hodebry og ikke minst tid på å hente bil, levere bil, skrive masse papirer etc. Tar vel et par uker minst om de er like raske som på audi center..

Er helt avhengig av bil på jobben, så jeg har et bra problem om jeg ikke får leiebil. Men skal få sjefen til å signere på at jeg er avhengig av bil på jobb, så det burde gå greit ifølge forsikringsselskap.

Thanks;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på hva takst sannsynligvis blir for en skade som dette? Har ikke peiling på hvor mye de tar i arbeid og hvor mye delene ligger på hos møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt tilsvarende skade på en 98 A4 jeg hadde. Der måtte jeg bytte fanger, lykt, og lakkere panser med en sideskjerm. Dette var en skade som i 2001 ble taksert til ca 14.000kr. Det var ikke noe behov for å bytte noen deler utenom den ene lykten eller rette noe av karosseriet.

Vanskelig å si i fra det bildet ditt men det viser jo at dekket er ute av posisjon, samt at forskjerm må byttes. Ellers lykt, rette panser og bytte støtfanger med deler. Kan være noe bak fanger som er skadet, rammevang eller andre ting. Kan også hende inder skjerm med dempertårn har fått seg en smell og det er derfor dekket står galt. Dette er ikke lett å se før bilen har vært oppe og sett over.

Jeg har sett mye skadebiler (venn som driver karosseri verksted), klart slipper du å rette noe og det kanskje bare er en forstillingsarm som har tatt smellen på dekket så tror jeg skaden ligger i området 25.000kr, men klart har travers, rammevang eller inder skjerm fått det så ruller tusenlappene fort. Snakker vell da 40-50.000kr fort vil jeg tro.

Kom med en tilbakemelding da når du har fått tatt takst på skaden. Du kan jo nå uansett få satt på en S4 frontfanger som står litt mer i stil med den grillen. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sørg for å få takstert skaden hos møller . jeg fikk en liten påkjørsel bakfra på forrige bil jeg hadde, så ikke ut som noe biggie, en liten sprekk i bakfanger og bulk i bakluke. Fikk takstmann hjemme,da jeg vurderte kontantoppgjør å få fiksa det på privaten, taksterte til 14 000. Dro på møller,takst 31 000. Så er vel ganske glad for at jeg ikke slo til på 14 flis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er allerede levert til skadesenteret i stavanger/sandnes i regi av audi center, så det burde være bra greier.

Er vel noe i 25000kroners klassen tipper jeg også ja, men skal bli artig å høre hva takst blir og hvor mye som egentlig er ødelagt.

Ang. S4 fanger så må jeg sjekke opp litt diverse priser på det, men jeg tenker litt på å montere facelift fanger slik at jeg får tåkelys. Men det hadde da stått fint i stil med grillen med en S4 fanger:p

Skulle samtidig hatt lakkert bakluken for rust og flassing i lakk, så må høre med de som gjør jobben hvor mye de skal ha for å ta bakluken i samme slengen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4 fanger er ikke noe som er så dyrt. Du trenger følgende:

8D0 807 103 N GRU Støtfanger S4 grunnet

8D0 807 133 C støtfangerbrakett venstre S4

8D0 807 134 C støtfangerbrakett høyre S4

2x N 903 509 01 sylinderskrue støtfanger S4

8D0 807 283 A føringsstykke venstre S4

8D0 807 284 A føringsstykke høyre S4

8D0 807 345 L GRU luftføringsgitter venstre S4

8D0 807 346 L GRU luftføringsgitter høyre S4

8D0 807 683 G luftføringssitter midten S4

Hvis du hadde spredere i hovedlyktene før sånn at du har bryter for dette inni bilen, er det billigste å kjøpe to spredere på torshov og lage brakett selv. Var det jeg gjorde på den gamle bilen min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være lurt å få tatt unna annet lakksnusk hvis du har noe ja. for da er fargen allerede blandet og det er bare å sprøyte på.

Slipper unna "startprisen" da

Blir smooth med facelift da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har skadesenteret tatt en foreløpig takst rent visuelt. Den kom på 43000! Hadde ikke forventet at det ville bli så mye. Han hadde kun tatt en visuell takst, så det kunne bli mer om han fant andre ting underveis.

Hvordan er reglene for kondemnering? Blir bilen kondemnert om reparasjons summen kommer over 60% av bilens listepris?

Fikk en listepris på 92000 for min 1.6l avant, men den er gått 214000, så det må da være lavere enn det. Noen som vet sånn noenlunde listepris på min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha bilen kondemnert, hjelper nok verkstedet deg med dette. De satte en takst på 80.000 på min 1995 A6 for 1,5-2 år siden, for å få reparasjonen godkjent av forsikringsselskapet. I ettertid fikk de vel krangla igjennom "tillegg" for ca samme sum, altså reparasjon for laaangt over 100.000 kr på en bil som (åpenbart) var verdt ca 100-110.000 kr...

Hva bilen din er verdt kan jeg nesten ikke uttale meg om, men 92.000 er vel litt optimistisk for en 1,6 ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, da har jeg endelig fått bilen tilbake fra skadesenteret. Tok jo bare over en måned...

De gode nyhetene:

-Sideskjerm, panser og fanger er lakkert, og de har truffet perfekt med fargen! Veldig bra arbeid! Har dermed ingen steinsprut lenger, da panseret også ble lakkert :)

De dårlige nyhetene:

-Skinnrattet mitt har fått en god skrape/rift, men de skulle se om de fant et pent brukt ratt som erstatning, så det ordner seg nok.

-Bakfelgen min har fått en merkelig skrape. Er et område på ca. 10x5mm som lakken er helt borte på. Ser skrapen veldig godt, så dette bør fikses. Var absolutt ikke sånn når jeg leverte bilen inn! Har ikke fått snakket med de enda, for jeg merket det ikke før etter jeg hadde hentet bilen og da var det litt sent å ringe. Dette bør jo også bli reparert uten kostnad.

-Den ene felgen har fått en 5cm. lang skrape helt øverst på felgen på toppen. Dvs. helt i kanten der dekket sitter. Ses ikke så lett, men den er jo der og irriterer..

-Lyktene lyser i hytt og pine, pga. dårlig justering/ikke justert.

Noen andre som har erfaring med skadesenteret? Synes det var vel mye feil igrunn. Forventer å få alt perfekt når den leveres til et såpass proffesjonelt firma, men så kommer bilen tilbake med skraper og merker som ikke var der da den ble levert.. Har samme erfaring med Audi Center stavanger, så det kom vel ikke akkuratt som noen bombe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør den på NAF, (Du er vel medlem selv om de har en skikkelig 'sykle til jobben'-politikk?) og få en vurdering av reparasjonen. Har du 'riktig' forsikringsselskap, dekker de ofte dette da de er interessert i at verkstedene gjør jobben de tar betalt for! Skraper og merker skal selvfølgelig utbedres, selv om du sikkert ofte har et bevisproblem. Her gjelder det å være relativt fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å være fast bestemt om bilen kommer tilbake med skader som ikke var der når bilen ble levert inn. Har selv opplevd dette et par ganger, siste gang ble mine splitter nye sommerfelger hakket/skrapet opp med luftverktøy. Verkstedet tok ansvar, og erstattet disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fotobevis på at felger var uskadde før jeg leverte det inn. Stod litt langt borte da jeg tok bilde, men det skal være bra nok kvalitet til å bedømme om felgen er uskadd.

Fikk ikke sagt ifra om felgene med en gang pga. at jeg ikke så det før jeg kom hjem, men jeg skal ta dette med de på mandag. Felgene er jo helt nye og har vært meget forsiktig med de, så er vannvittig kjipt å få slike skraper når du ikke lager de selv en gang...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fytti! La først merke til det nå, men de har ikke satt inn høydejusteringsmotor i den ene lykta! Sånnt skal ikke gå an... Betalte i dyre dommer for den motoren da jeg skiftet til faceliftlykter, så nå må jeg nok ut enda en tur for å klage..

Dette gir skikkelig avsmak på VAG. Verkstedene rundt om kring klarer ikke å reparere en dritt uten å ødelegge en haug med andre greier..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært i ditt sted, kjenner igjen situasjonen så alt for godt dessverre... Kjørte på en vedkubbe som noen hadde mista inni en tunnell i sommer, og fikk skjev forstilling, samt skade på felger foran og bak på høyresida. Bilen kunne ikke kjøres, dermed ble Viking tilkalt. Veldig ålreit kar som kom fort og hjalp meg, men han klarte selvsagt å skrape felgen litt mer når han skulle feste bilen. Skal ikke kalle meg selv noen mester, men kjetting og lavprofil funker dårlig som feste...

Bilen ble droppet hos VW Stavanger, mens jeg selv dro til Kristiansand. Var oppe og hentet den ca en uke senere, og ble meget skuffet! De kalte det hele en "hastesak" (når ble en uke en hastesak??), og ville ikke ta ansvar for reparasjonene. Om det skulle være noe fikk jeg heller stikke innom Gumpens Auto i Kristiansand. Ante ugler i mosen, og joda, bilen var nesten like fæl som tidligere, bortsett fra at forstillinga nå var rett. Det ble en fæl tur med risting i ratt og kast i felg nedover...

Da jeg kom til Gumpens dagen etter, traff jeg en hyggelig kar som var veldig behjelpelig. Dette skulle ikke være noe problem, VW Stavanger hadde jo ikke gjort jobben sin. Han måtte bare sjekke med VW Stavanger for å høre deres versjon... Siden jeg ikke hørte andre enden i telefonenen skal jeg ikke si akkurat hva de sa, men at de fortalte skrøner er helt sikkert! De hadde blant annet i følge dem gjort mye arbeid på forstillinga, noen det gamle vs det nye hjulstillingsskjemaet motbeviste klart. I alle fall ikke arbeid til det bedre. De hadde faktisk ødelagt camberen på det ene forhjulet, til og med det hjulet som ikke traff vedkubben!! En mekaniker i Kristiansand rista på hodet over at de hadde sendt meg ut på veien med hjulet stående slik. (La ikke selv merke til dette, usikker på hvorfor, pleier å se slike ting med en gang)

Det hele endte med at Gumpens i Kristiansand tok ansvar og fiksa opp i arbeidet de hadde utført i Stavanger. Ble veldig glad for dette, da jeg måtte legge ut for reparasjonene selv, idioten som mista vedkubben aner ingen, ikke engang Politiet hvem er... Fikk til og med gratis leiebil den halvannen uka det tok dem å fikse alt, mye pga et felgrettingsfirma som sløva. Dette firmaet laga også en skrape i ene felgen, bah!

Uansett, dette viser at det er voldsom forskjell på hvordan man blir behandlet hos VW rundt omkring i landet. Nå skal det nevnes at jeg har hørt mye rart om Gumpens også, men denne gangen var jeg meget fornøyd! :)

PS! 3 timer etter at jeg hadde hentet bilen, ble den påkjørt av en dame i garasjen jeg står parkert i. Kan tro jeg ble forbanna!! Heldigvis lå det en lapp på ruta, men hadde nok skjønt hvem det var uansett ettersom det er faste plasser i garasjen... Kundebehandleren hos Gumpens klarte ikke annet enn å smile da jeg kom tilbake, i ettertid skjønner jeg ham godt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dykk er heldige som får den koselige "lappen" på ruta etter at bilen Dykkar blir påkøyrt.

Min blei påkøyrt 2 gongar iløpet av 14 dagar , og eg høyrde ikkje den DRITT!! kor lite forbanna blei eg då.

Fekk lagt inn eit avisinlegg der eg fortalte vedkommande kva eg syntest om dei.

Her er eit lite bilde av første skada , stripe på framskjermen og knust blinklys:

dscf0011vs6.jpg

Og her er eit par til:

Kom til bilen om morgenen og skulle åpne døra , den ville 20 cm opp , deretter smalt den igjen.

Da hadde ein eller annen kjekk person køyrd på framskjermen og trykt denne godt inn.

VELDIG KJEKT!! : bh :: mad ::shf:

dscf0036mb9.jpg

dscf0037md6.jpg

dscf0038wx2.jpg

Trådstar og mange andre her var heldige med at folk faktisk var ærlige og sa frå om skada.

Ikkje alle er like heldige...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig.. Mye uærlige folk desverre, skikkelig kjipt!!

En kamerat fikk lapp på ruta hvor det stod:

"Jeg beklager at jeg rygget på bilen din, men jeg skriver bare denne lappen fordi det står en kar her og ser på!"

Den er passe frekk, det han ikke visste var at han ble filma av overvåkningskamera : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Jeg beklager at jeg rygget på bilen din, men jeg skriver bare denne lappen fordi det står en kar her og ser på!"

Den er passe frekk, det han ikke visste var at han ble filma av overvåkningskamera : smil :

haha. hva sa han når kameraten din kom på døra hans da?? skule gjerne sett tryne på han da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PRICELESS!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha. hva sa han når kameraten din kom på døra hans da?? skule gjerne sett tryne på han da.

hehe, det egner seg ikke på trykk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.