Anbefalte innlegg

Har begynt å få litt ulyder fra girkassa på min 1998 Polo 1,4 (5 gir manuell) og tenkte jeg kanskje skulle prøve å få byttet olje...(sepsielt når jeg bremser på giret kommer det en litt skarp pipelyd....)

 

Noen her som har gjort dette før og kan gi en enkel forklaring på hvor men tapper oljen og hvor men fyller på ny ....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen begynner å bråke mer og mere når jeg kjører nå , noen her inne som har en ide om hva og hvorfor... tror det er girkassa , men vil det hjelpe med oljeskift på denne eller må jeg overhale/bytte girkassa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist du slutter og bruke den med eingang kan det vere noke og reparere, Ellers er det berre og leite etter bytte kasse. Ingen vist og bytte olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm , okay så det er såpass ja....

 

men er det stor jobb å evt bytte girkasse selv ? Noen som har gjort det før på en slik bil ?

 

Noen som har reperasjonshåndbok den en 1998 Polo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske kurant vist du har litt verktøy og ein jekk. Men trur dei kassene er vansklig og oppdrive. Byttet ein i ein Caddy med samme motor og tilsvarene gir. NBS skaffet kasse til den. Hadde ikkje inne og meinte det var veldig svake kasser. Var vel samme symtomer i den kassen eg tok ut. Demonterte den og konstaterte at det ikkje var noke og reparere da tannhjula var spist opp masse Alu og skadet innfestning til eine akslingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo et typisk problem på disse poloene....

Kjenner godt en som er ekspert på disse girkassene og har flere slike liggende...

Bare ta kontakt evt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo et typisk problem på disse poloene....

Kjenner godt en som er ekspert på disse girkassene og har flere slike liggende...

Bare ta kontakt evt.

 

Høres bra ut... hva skal han da ha for en overhaldt kasse ???

 

Får nok sende en forespørsel til NBS også å se hva den kommer på og prøve å gjøre jobben selv ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at det er olje på girkassa før du kjøper en ny ihvertfall.

Det lekker som regel fra en liten simmering der hvor sjalteakselen går inn i kassa.

Lite olje kan lage hyle/pipelyd.

Både påfyllings- og tappeplugg er 17mm umbrako, oljenivået skal være helt opptil påfyllingshullet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nøyaktig det samme skjedde med og en håndfull kompiser av meg! Jeg endte med å bytte kassa, fant ny hod Gedtsted Autoophug (elns) i Danmark. Prisen havnet på 10 500,- ferdig levert i Norge.

 

Vanskelig å få tak i disse kassene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at det er olje på girkassa før du kjøper en ny ihvertfall.

Det lekker som regel fra en liten simmering der hvor sjalteakselen går inn i kassa.

Lite olje kan lage hyle/pipelyd.

Både påfyllings- og tappeplugg er 17mm umbrako, oljenivået skal være helt opptil påfyllingshullet.

 

Dette er nok litt sent nå da kassa raste på vei hjem fra jobb i dag morges... så nå står den parkert i garasjen og er ikke brukbar....

 

Har sendt forespørsel til NBS på nyoverhalt kasse ....

 

Noen i Oslo området som er gode på å skifte girkasse som kanskje kan være behjelpelig med dette mot en liten slant...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.