#1 Skrevet September 29, 2007 Hei Holder på å ettermontere CruiseControl på min Passat 2002 3BG. Hendelen er byttet og nå holder jeg på med kabling. Men i manualen står det at kablene skal kobles til en plugg, hvor det allerede sitter kabler i samme farge. Dette er stifter som skal dyttes på plass i en kontakt, hvor det da allerede sitter kabler. Noen som har gjort dette før, og kan komme med noen råd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2007 Eller er det noen her på forumet som kan sette meg i kontakt eller tipse meg om noen som kan noe om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 29, 2007 Eller er det noen her på forumet som kan sette meg i kontakt eller tipse meg om noen som kan noe om dette? Møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 29, 2007 Har gjort dette, og den kontakten sitter i koblingsboksen som sitter godt oppunder dashbordet på førersiden. Du må ned med dekselet under på førersiden, og så skru ned de to boksene med kontakter og releer for å komme til. Du må også åpne boksen hvor alle ledninger fra motor etc. går inn i kupeen under panseret, og løsne denne for å komme til kontaktene. Alt dette står i heftet du har scannet fra, og du ser vel hvordan du skal gjøre det når du får løs kontakten. Det er et H.......E å få skrudd ut det som skal for å komme til, men det går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 29, 2007 Jeg har alltid valgt å gå med ledningen inn i boksen i motorrommet og tjuvkoblet meg innpå der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 29, 2007 Hei på dere Flott å få hjelp med dette. Nå begynner jeg å fatte litt mer. For når jeg ser på de pluggene som er i boksen i motorrommet, så stemmer det jo bra at disse ledningene finnes der. Det du skriver Rune, med å koble seg innpå ledningene her, høres jo absolutt ut som den enkleste løsningen. Legger ved et bilde. Her har jeg tatt ut 'hjernen' og pluggene under der er jo de ledningene jeg skal koble meg innpå. Men hvordan gjør jeg da med den røde/hvite ledningen? Se bilde 11.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 30, 2007 Da er jeg ferdig med å koble. Se bilde under. Skal møte en i klubben klokken 15:00 som har VAG COM slik at vi kan få aktivert CruiseControl. Når det er gjort er det bare å teste.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 30, 2007 hvor fikk du kjøpt den, og er det kostbart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 30, 2007 Kjøpte den på eBay gjennom et firma som heter Tuningparts24. Se her: http://stores.ebay.de/tuningparts24-Shop Kom på cirka 1.000 NOK med frakt. Og til alle som har kommet med svar på mine spørsmål, Tusen Takk !!! Etter en testtur nå fungerer det helt perfekt !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 30, 2007 kanon, jeg gleder meg til å få gjort dette selv. Har en sånn hendel og et ledningsnett liggende, men har ikke snøring hvor jeg kobler det. Satser på at det er likt til A6... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 30, 2007 Kjekt å se du fikk det til:D Slit an 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 30, 2007 Takk for Cola´n Morro at det fungerte da Har jeg lært noe nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 30, 2007 Da får jeg prøve å cruise til Lokallag møtet til søndag. Holder på å bygge garsasje også, men en liten pause kan vel ikke skade. Og til deg Kristoffer, så er det bare å si i fra hvis det er noe jeg kan bistå med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...