#1 Skrevet September 29, 2007 Hvilken forskjell spiller om man kjøper si RS4 felg hos møller eller hos en billig sjappe, årsaken til at jeg spør er at jeg kunne på sikt tenkt meg BBS felger og ser det ligger litt av vært ute til salgs med noe forskjellig pris. Er leggeringen om det er det heter dårligere på replica eller er det de samme fabrikkene som lager disse orginaller? Har forresten et annet spærsmål ang felg, ser at på veldig mange at de mer påkostede og spesielle bilprosjektene monterers oftes store felger og tilhørende dekk, har hele tiden hørt at man med større bredde og diameter på felg vil oppleve sporing i større grad, er det noe hold i dette med tanke på at dissse prosjektene bygges for å gå fort på vei som bane? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2007 Hvilken forskjell spiller om man kjøper si RS4 felg hos møller eller hos en billig sjappe, årsaken til at jeg spør er at jeg kunne på sikt tenkt meg BBS felger og ser det ligger litt av vært ute til salgs med noe forskjellig pris. Er leggeringen om det er det heter dårligere på replica eller er det de samme fabrikkene som lager disse orginaller? Har forresten et annet spærsmål ang felg, ser at på veldig mange at de mer påkostede og spesielle bilprosjektene monterers oftes store felger og tilhørende dekk, har hele tiden hørt at man med større bredde og diameter på felg vil oppleve sporing i større grad, er det noe hold i dette med tanke på at dissse prosjektene bygges for å gå fort på vei som bane? Angående replika felger så kan du være heldig å få noen bra replikafelger men i mange tilfeller så er de "svakere" de tåler ikke så mye bank som de originale... For å svare på dette med sporing så er det veldig individuelt. Jeg har kjørt på dekk med 195 å 205 bredde som har sporet mer enn 245 dekkene som jeg har på A4'en idag,så det virker som det varierer veldig mellom dekkmerkene.... Håper dette ga deg tilfredstillende svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 29, 2007 Mitt inntrykk er at replicafelger er en del "mykere" enn merkefelger. Selv har jeg aldri eid en merkefelg, men fortsatt har jeg klart meg fint. Dama har klart å kjøre kast i ett av settene.. Så kjørestilen har nok en del å si på levetiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2007 Hvilken forskjell spiller om man kjøper si RS4 felg hos møller eller hos en billig sjappe, årsaken til at jeg spør er at jeg kunne på sikt tenkt meg BBS felger og ser det ligger litt av vært ute til salgs med noe forskjellig pris. Er leggeringen om det er det heter dårligere på replica eller er det de samme fabrikkene som lager disse orginaller? Har forresten et annet spærsmål ang felg, ser at på veldig mange at de mer påkostede og spesielle bilprosjektene monterers oftes store felger og tilhørende dekk, har hele tiden hørt at man med større bredde og diameter på felg vil oppleve sporing i større grad, er det noe hold i dette med tanke på at dissse prosjektene bygges for å gå fort på vei som bane? Nå er jo forsåvidt Møller sine ettermarkedsfelger "replika" også, f.eks ATP Razze Silver (RS4). Men som nevnt er det jo forskjeller på replika-felgene også. Sporing har mer med dekkets skulder enn felgens størrelse å gjøre, et 255/40 17 dekk vil sikkert generelt spore mer enn 225/20 20. Ulike dekkmerker har ulike bredder og utforming på dekkskuldra, gå derfor for en mer avrundet skulder og ikke sett på bredere dekk enn nødvendig for å unngå unødvensig sporing. Men de meste av "kule" hjul sporer selvsagt mer enn 195/65 15 orig.dekk. Et bredt og derfor "sporete" dekk har jo mer kontaktflate mot asfalten, så det passer sikkert godt på en jevn bane. Superstrekte dekk er heller ikke gunstig på bane, så det er kun for de/oss som skal ha brede felger og lav bil uten subbing, men som ikke skal kjøre så mye på bane. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...