S4'n vil ikke starte. Tenningsfeil og/eller bensinpumpa?

Anbefalte innlegg

Hoi!

Lager et nytt innlegg jeg..

Nå har det seg sånn at starteren går rundt, men det skjer ikke noe mer. Tok ut ene pluggen, satte den i plugghetta og mot godset for å se om det var gnist når jeg kjørte den på starteren, men neidaaa.. Hva kan det være? Tenningsmodul eller hallgiver? Peiling noen?

Dessuten så hører jeg ikke at bensinpumpa går... (Den som sitter midt bak baksetet, ikke sant!?) Har tilogmed tatt av lokket som sitter over å skulle liksom ha fri tilgang på å høre det ganske bra synest jeg.. Åpnet bensintilførselen til den der bensindysene sitter på, og det var bensin der. Når jeg kjørte den på starteren kom det litt mere bensin, men ikke i noe særlig større trykk. Skal det være bra med trykk? Hvordan måler jeg evt. om bensinpumpa får strøm? Og at den fungerer?

Er ikke så mye annet det kan være eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rele nr. 6 som sitter under dasj på førersiden som er til bensinpumpa? Nr. 208?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den drar altså motoren rundt?

Du kan måle om det kommer strøm inn på tenningsmodulen? Skru på tenninga og sjekke..

Alle sikringer er hele?

Det skal såvidt jeg veit være greit trykk i bensintilførselen ja... Også kan du vel skru opp en plugg og legge den til gods for å sjekke om de i det hele tatt er gnist på plugga?

Den trenger stort sett bensin og gnist så vil den starte :P

Prøv det :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver eller en av sensorene nede på gearkassa gir ofte symptomene du beskriver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei over ecu sitter det en 15 amp sikring sjekk denne..(ecu sitter under hanskerommet)Den var synderen på min bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har Lars Kristian vært her med vag-com. Men kom ikke så langt, fikk strøm men ikke kontakt.

Så gikk han gjennom releene, både 208 til bensinpumpa og 204 til startsperra er hele. Men problemet er at de ikke får strøm.. Why?? Er det pga. alarmen? Den er jo helt bananas... Å hvor sitter evt. alarmen?

Dessuten så fungerer bensinpumpa, good to know, men er ikke der problemet ligger nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har Lars Kristian vært her med vag-com. Men kom ikke så langt, fikk strøm men ikke kontakt.

Så gikk han gjennom releene, både 208 til bensinpumpa og 204 til startsperra er hele. Men problemet er at de ikke får strøm.. Why?? Er det pga. alarmen? Den er jo helt bananas... Å hvor sitter evt. alarmen?

Dessuten så fungerer bensinpumpa, good to know, men er ikke der problemet ligger nå...

Da er det vel alarmen da? Men går ikke startsperra innpå starter'n a? Eller kanskje et annet sted på disse...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel alarmen da? Men går ikke startsperra innpå starter'n a? Eller kanskje et annet sted på disse...

Ja, har liksom kommet fram til at det er på grunn av alarmen som da gjør at startsperra er aktivert...

Ikke sikker på om startsperra går inn på starteren jeg, hørtes logisk ut men... Hvordan evt koble ut startsperra. Releet til startsperra får ikke strøm.. ?? Merkelig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.