Ulyd fra Multitronic/Cvt girkasse Audi A6 2003 Modell TDI.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har mest sannsynlig problemer med kassa mi.Hører ein skrangle/rumle lyd når eg gasser/slakker.Blir berre verre.

Har vært hos Møller 10 ganger uten at de har klart å finne ut av det.Lyden kom ganske plutselig.

Har gjentatte ganger bedt de sjekke drivakslinger/drivledd,og alt som kan sjekkes i drivlinja.

Veit ikkje om dette har blitt gjort.

Akselerasjonen virker ellers ok,og eg har ingen problemer på motorveien.

Ingen problemer med å sette den i reverse,ikkje noe risting eller lignende heller.

Var hos Naf,og de meinte at noe var galt. Han som tok testen skreiv : Henger seg opp på turtall,og henger veldig lenge før den girer seg opp.

Var visst eineste bilen med cvt kasse som hadde oppført seg på den måten.

Girkassa har i følge forhandleren,og Møller blitt overhalt på (66000km,og skifta på 103000km/02.2006) i Tyskland siden overhalingen ikkje var vellykka. Bilen har gjort 121500km nå. Når eg kjøpte den Juli 2007 så hadde den gjort 107000km,og allerede ved 110000km begynte å høre den lyden eg beskriver.Hørte den med eingang siden den ikkje eksisterte når eg kjøpte bilen.

Møller tok på seg garanti jobben først,og sa at eg hadde 2år/unlimited km garanti.

De etterflyte olje,og foretok mange prøvekjøringer uten å finne noe feil.Sjølv om lyden er ganske lett å høre.

Nå nekter de å ta reparasjonen,og eg har da tapt nesten eit år på dette.

Kunne tatt kontakt med forhandleren med eingang eg hørte lyden i November 2006.

Har allerede snakka med ein advokat,og skal skrive brev til forhandleren + Audi Norge.

Han sa at eg hadde 5års reklamasjons rett siden dette er ein del som skal vare i minst/over 2år.

Spesielt siden forhandler sa at girkassa var skifta når eg kjøpte den.'

Driver også å graver fram dokumentasjon fra de som har kjørt service/utført overhalinga+ girkassa bytte på bilen i Tyskland slik at eg står sterkere i denne saken.

Ka er det mest riktig å gjøre videre ?

Håper at det ikkje blei for mykje,og rotete informasjon.

Setter pris på alle svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.