Anbefalte innlegg

jeg har fått ett problem med bilen min at startsperre lyset lyser lenge etter at jeg har vridd om nøkkelen, og motoren vil jo ikke starte etter at lyset er borte, snakker om 5-10 sek.

for noen dager siden startet ikke bilen i det heletatt, da pga startsperren,

batteriet i nøkkelen er det nok strøm på (ca 6v), jo jeg har prøvd alle nøklene.

er det noen som vet hvordan systemet fungerer, det er orginal alarm i bilen, og ikke noe ekstra som skulle lage problemer, tror jeg da ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde litt trøbbel med startsperra på min A4 b5. -Var da en "lesespole" som var kokt.

Jeg måtte bare vri tilbake å prøve på nytt og på nytt til det startet.... utrolig kjipe greier om man stresser litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lesespole sier du, hvor sitter den da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få kjørt en diagnose.

Angånde lesespolen så sitter den på/ved tenningslås

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har fått ett problem med bilen min at startsperre lyset lyser lenge etter at jeg har vridd om nøkkelen, og motoren vil jo ikke starte etter at lyset er borte, snakker om 5-10 sek.

for noen dager siden startet ikke bilen i det heletatt, da pga startsperren,

batteriet i nøkkelen er det nok strøm på (ca 6v), jo jeg har prøvd alle nøklene.

er det noen som vet hvordan systemet fungerer, det er orginal alarm i bilen, og ikke noe ekstra som skulle lage problemer, tror jeg da ihvertfall.

sjekk kontaktene og rengjør disse med elektrospray, sikkert bare dårlig kontakt

Eller ta en diagnose, det koster så lite og da får man som regel svaret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

diagnose, jeg har vag-com, får ikke noe med den, eller har den en egen adr som jeg ikke vet om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ikke sett noe nermere på problemet, men jeg har da brukt bilen.

legger merke til at startsperre lyset er på i ca 10 sek, dvs jeg vrir om nøkkelen, ser glødelampen slukker, venter litt til, så forsvinner startsperre lyset.

er dette ett typisk problem med dårlig kontakt, jeg har prøvd alle tre nøklene mine og alle er lik.

en kamerat av meg sier at det er ett problem med ledningen som går til hjernen, men det er helst A4, noen som har vert borti dette??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.