#1 Skrevet September 30, 2007 Jeg skal montere motor varmer på A6'en min. Selve varmeelementet er greit, det er en oljevarmer som festes i den nederste skruen som holder girkassa til motoren(varmer bunnpanna). Det som jeg lurer litt på er hvor jeg skal legge ledningen og feste kontakta i fronten. Er det noen som har noen formeninger om dette? Montering av element: http://www.defa.com/doc/800/2820.pdf Lurer også litt på å kjøpe en cupévarmer også, men er usikker på hvordan kabelen skal trekkes igjennom torpedoveggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 5, 2007 Jeg strakk fra nedre venstre grill i front (motsatt siden av IC) og opp under/ved lykta og forbi luftfilterboksen (løsnet skruen til boksen) og inn via gummi plugg til batteri/vannkassen. Der har jeg DEFA fordeler som går videre til kupevifte via gummiforingen til klimaanlegget inn under hanskerommet. Dro også kabel til tidsur gjennom der og under dash frem til sikringsboks og inn i det lille rommet rett ved. Har sett andre som tar den inn på samme måte på høyre side, enten fra nedre grill eller hull i fanger, opp mot ekspansjonstank. Kan da montere fordelerboks på motorromvegg under ekspansjonstank og videre der i fra inn via gummiplugg til der motorstyringsboksen er så via den inn i kupe. Spørs litt hvor langt det er til motorvarme elementet med tanke på montering av fordeleren/grenleddet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 16, 2008 Holder på med dette nå og lurer på akkurat det samme, nemlig hvor jeg skal ha strøminntaket. Følgende faktorer innvirker på ønsket plassering: - ikke for lang ned så man må bøye seg så mye - minst mulig i øyenfallende - skrått hellende nedover slik at vann renner ut - ikke for utsatt til ved parkering og ved andres støtfangere og hengerfester - godt feste slik at man kan nappe i ledningen uten at uttaket blir løst over tid Noen som har noen gode ideer og gjerne bilde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2009 Løfter litt på denne tråden.. Hvordan er virkningen på denne indirekte varmeren. eller er slangevarmer(kobles til en kjølevanns-slange) bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2009 var litt skeptisk til slik kontaktvarme under bunnpanna, men min fungerer bra. Gløding er skrudd av ved start i minus 15 og 1 times varming. Motor fyrer umiddelbart som om den er driftsvarm. Har ikke kjent med hånda hvor varm motor egentlig er. Tror også det er antydning til varme ut av varmeanlegg, men det er lett å bli lurt av coupevarmeren og varmesetene som gjør sitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2009 Blokkvarmeren er bedre ja, merker det mest på at olja også blir varm osv.. Men jeg har vannvarmer på min egen bil, og merker ingen forskjell på de. Motoren blir uansett varm nok til at den får en fin oppstart i disse mange minus gradene:) Ang. Ledning og kontakt, Kontaktstykke kan du jo sette hvor du vil, men mest vanlige og solide er V. Deksel nede i fangeren.. Bruker spesielt bor for og få riktig kon til kontakta, og så er det bare og stramme til bak, da sitter det bom fast og kommer ingen vei;) Ledning til Kupevarmer strekkes igjennom torpedovegg i Orignale hull ja, sitter som oftest ledige gummigjennomføringer klare.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...