Anbefalte innlegg

Jeg satt å prøvde å finne ut hvordan jeg kunne få gule lykter og da fant jeg dette bildet av en B7.

Jeg har ikke helt bestemt meg om det er fint eller ikke, men jeg avskyr det ikke, selv om det helt klart passer bedre på litt eldre biler.

Details05pixforwebsite257.jpg

Hvis noen har andre bilder med biler med gule lykter så legg de ved!

EDIT:

Her er forresten den filmen som er på bildet:

http://lamin-x.com/

Og kombinerer man den filmen med noen sånne pærer som dette: https://www.luminicsbulbs.com/jdm_yellow.php

så skal det visst bli bra resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

folia tech har gul folie for lamper! eikermotorshop er vel forhandler for foliatech.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folia Tec's gule folie her på mine tåkelamper:

sigdal_05_080-vi.jpg'

Ettersenk-vi.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok desverre si jeg ikke likte det på ny bil. Samt syns jeg det passer best med en Matt sort bil. Er jo ganske spess med gule lykter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det ikke er så værst på denne : rock :

DSC01605 (600 x 450).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den M3'en var det faktisk ganske så pent på ja. Tydelig at det kommer fryktelig mye ann på bilen det gjelder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den B7`en var det ikke veldig pent i mine øyne.... Men på den BMW M3`en var det helt værst ! Steike og pen ! Kunne spart seg for alt det på panseret bare....

Kommer veldig ann på bilens farge og utsene ellers....

Men, smaken er som baken...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger nok dt å den m3en;)

kjekt med kjøling til anne ponniene under der..

bilen der er så kanon fet..

skulle hatt en slik en , uten tvil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mtm_audi_200.jpg

Det er vel det bildet som er mest aktuelt for min del tror jeg.

Vet ikke helt om det blir like fint uten rally-stuk på bilen da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det kan bli ganske bøst med gule lykter jeg!

Eksempel:

div096.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det funker best på eldre biler, men hvis B7 A4'en hadde vært blå hadde kanskje det vært kult? Eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peil på hvor man kan få tak i gule lykter til Golf 2?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så værst med gule lykter på hvit bil.... De med mørkere bil bør kanskje heller holde seg til litt soting

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvilke felger som sitter på den hvite Audien over? De var SINNSYKE!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser bra ut på denne golfen også..

sinna golf.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvilke felger som sitter på den hvite Audien over? De var SINNSYKE!

De heter Iforge Essen Gold.. Samme som sitter på den hvite M3en med kompressor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peil på hvor man kan få tak i gule lykter til Golf 2?

Originale lykter til Golf II med gult glass tror jeg ikke finnes. Er i så fall foliert eller lakkert. Grunnen er at det som regel ble benyttet H4 pære med gul glasshette på disse lampene i Frankrike (se nedenfor)

Litt historie:

Gule lykter har sin opprinnelse fra Frankrike som utstyrte alle sine stridskjøretøyer under 2. verdenskrig med gule lys for å skille de fra de øvrige stridskjøretøyene. Som oftest ble pærer med gul glasshette benyttet i de originale lyktene. Etterhvert kom halogenpærene og det ble levert H4-pærer med gul glasshette som fremdeles er mulig å få tak i enkelte steder.

På 80-tallet ble DE-lysene utviklet (linselys) som benyttet andre type pærer som H1 og H3. Her var det vanskeligere i få plass til den gule glasshetten over pærene og samtidig dyrt å utvikle egne pærer kun for Frankrike. Løsningen ble derfor at bilprodusentene laget egne lykter tilpasset det franske markedet. Derfor finnes det lykter med helt gult glass til eks. Rallye Golf, BMW E30, Opel Calibra og andre type biler som var utstyrt med slike DE-lykter. I tillegg ble det produsert egne tåkelysglass til de fleste biler som benyttet H1 eller H3 pærer i tåkelysene (eks tåkelys til Golf II, Golf III, Polo IIF osv.)

På midten av 90-tallet endret Frankrike på den gamle tradisjonen og tilpasset seg de øvrige EU-landene med hvite lykter og hvite skilter (som tidligere hadde vært svarte) Biler som er produsert etter midten av 90-tallet leveres det derfor sjelden originale gule lykter til. Løsningen da blir som regel gul folie eller andre løsninger for å få de til å bli gule :)

På ETKA (delesystemet til VW/Audi), er de "franske" gule lampene som regel merket med en "F" i kolonnen utenfor delenummeret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt O.T men.. snakket med han som har den m3`en og de felgene hans kostet 95000,- sek veiledende med frakt og moms fra usa for to år siden. : rolleyes

Er det forresten noen her som har prøvd ut noe fra http://www.lamin-x.com/... tenkte litt på hvordan dette er å få på forholdsvis "runde" lykter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns den første b7en var kledde lyktene jeg... Litt utenom det vanlige.

Men meg om det!

Jan Tore du sitter på mye interesang info du:P

MVH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns den første b7en var kledde lyktene jeg... Litt utenom det vanlige.

Men meg om det!

Jan Tore du sitter på mye interesang info du:P

MVH

Jo, takk :)

Tenkte det kunne være nyttig info. Har alltid syntes at gule lykter har vært tøft. Dessuten lett å kjenne igjen bilen i mørket. Hadde selv gule H4 pærer på bilene mine fra den første ´77 Golfen min i 1987 til ´96 Poloen min i 1996. Deretter gikk jeg over til de såkalte "Gold" pærene som også ga tilnærmet gult lys :) I Tyskland er det forresten strengt forbudt å ha gule kjørelys. Da jeg studerte der nede på 90-tallet ble jeg stadig stoppet av polizei :D

I det siste har det jo vært mest xenon og xenon-match pærer som gjelder. Kult at noen likevel velger gule lys. Gult er kult :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gult er kult uten like, men er det noe sted på nettet man kan bestille gul foile? eiker er uaktuelt da koster skjorta!! hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver og sjekker muligheten til for å få lagd Gule frontlamper til Golf 1 og 2, både vanlige glass og klarglass. Har kontakt med en produsent i Sør-Korea. Må bestille 150 lamper som er minsteproduksjon, men ikke umulig at det kommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde kjøpt ihvertfall;) glatt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.