Anbefalte innlegg

Fylte diesel for første gang etter jeg henta A6'en forrige søndag. Var 8.77 for literen, så da blei det full tank. Problemet nå er at tanken lekker som en sil! Har til nå lekket ut kvart tank og det drypper/renner fortsatt ganske mye. Ser ut til at det kommer fra toppen av tanken på førersiden, men syntes det er litt rart at det fortsatt lekker fra toppen etter at det har rent ut så mye. : klø : Noen som vet hvor det kan lekke fra? Skal ta en prat med selger i morgen, for dette er en feil han burde ha visst om. Jeg har ikke kjørt bilen med over halv tank før, og da har det ikke vært lekkasje. Tror ikke det blir noe problem å få ham til å fikse det, men sitter nå med 1stk. ubrukelig bil : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bildet ditt ser det ikke ut til å være mange liter på bakken, så det kan nok fortsette å renne en stund.....

Toppen av tanken har noen forhøyninger, som gjør at det kan lekke på venstre side oppe mens dieselen renner ned på høyre side.

Jeg har ikke vært borti dette men det finnes vel bare et tiltak: Løsne tanken og senke den ned. Finne ut hvor det lekker fra. Det er mange muligheter for lekkasje i morkne slanger til utlufting, påfylling, tilførsel- og returslanger. Det er også et lokk som holder nivåføleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut sitteputa bak, under der finner du 2stk lokk (ett på hver side) skru opp disse å se etter lekkasje nedi der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det øverste bildet er kort tid etter jeg oppdaget lekkasjen. Det sluttet å renne i løpet av går kveld, og har lekket ut like i overkant av 15L.

Skal ta en titt under sitteputa i ettermiddag. Håper det bare er en bagatell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fant jeg ut av lekkasjen. Noen som kan si meg hva som skal stå tilkoblet nippelen jeg har ringet rundt? Den er forsøkt avblendet med litt teip tidligere : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den slangen/røret som ligger der, er den kobla på noe? eller ligger den bare løst?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den slangen/røret som ligger der, er den kobla på noe? eller ligger den bare løst?

Ufattelig godt spørsmål :) Den rørte jeg ikke i det hele tatt når jeg hadde det oppe. Kan det være tilbakeløpsslangen? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ufattelig godt spørsmål :) Den rørte jeg ikke i det hele tatt når jeg hadde det oppe. Kan det være tilbakeløpsslangen? : klø :

Om ikke tilbakløp, så muligens tankutlufting eller lignende. Ut ifra diameteren ser iallefall ut som den vil passe fint på nippelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6 quattro av den typen der har en ganske spesiell tank. Nesten som to separate tanker hvor det er slags "sammenkobling" mellom de av et eller annet slag for at "begge" tankene skal være like full/tom. Mulig det er den slangen som har hoppet av ?? Tydeligvis noen som har vært å fikla baki der,tviler på Audi bruker tape på slike koblinger ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.