#1 Skrevet Oktober 1, 2007 Heisann. Jeg har et dårlig hjullager bak som jeg skal skifte. Har sett på både mekonomen og på NBS, og på begge sidene ser det ut som om jeg ikke får kjøpt hjullageret separat, men må kjøpe nav med hjullager. Kan dette stemme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2007 Heisann. Jeg har et dårlig hjullager bak som jeg skal skifte. Har sett på både mekonomen og på NBS, og på begge sidene ser det ut som om jeg ikke får kjøpt hjullageret separat, men må kjøpe nav med hjullager. Kan dette stemme? Ja, det stemmer. Det er en lukka del, som er skrudd fast i bakakslingen. Veldig grei å bytte er den óg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2007 Var det jeg var både redd for og håpa på! Den blir dyr, men tilgjengjeld blir det enklere å bytte! Hvor er det billigst å kjøpe/bestille en slik en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 9, 2008 Ja, det stemmer. Det er en lukka del, som er skrudd fast i bakakslingen. Veldig grei å bytte er den óg Drar frem en gammel tråd heller enn å starte en ny om akkurat det samme.. Noen som vet om man trenger spesialverktøy for å bytte hjullager bak på A3 8L Den mutteren som sitter ytterst krever vel en spesiell topp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 11, 2008 Ingen som vet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 11, 2008 der trenger du kun en mangekantet pipe..husker ikke strl.. ikke sekskant, men tolvkantet pipe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 11, 2008 Den tolvkantmutteren er enten 30, 32 eller 36. Sorry, men veit ikke helt 100% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 11, 2008 Den tolvkantmutteren er enten 30, 32 eller 36. Sorry, men veit ikke helt 100% Det er såpass Satt og tittet gjennom Biltema katalogen men fant ikke noe som lignet Hvor får man kjøpt en sånn topp? Eller er det virkelig meningen at man MÅ sende bilen på verksted for å få fikset et enkelt lager? Møller skulle ha 3683,- for EN side..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 26, 2008 Da kan jeg bekrefte at mutteren er 30mm og at Biltema har en kombinasjonsnøkkel med art.nr 11-2230 som fungerer perfekt til formålet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 7, 2011 Hei. Skal gjøre samme jobben selv nå. Er det bare å ta av kalipper og skive, og skru av den skruen, og Lageret er løst? Isåfall bør det være gjort på en time, halvannen? Lurer på om jeg har 30mm 12-kant jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 21, 2011 Hei. Skal gjøre samme jobben selv nå. Er det bare å ta av kalipper og skive, og skru av den skruen, og Lageret er løst? Isåfall bør det være gjort på en time, halvannen? Lurer på om jeg har 30mm 12-kant jeg.. Heisann, gjekk dette greit? Var det berre å gjer det med handemakt? Må til med dette sjøl.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 21, 2011 Av med calliper og skive ja, så får du skrudd ut muttern. Den skal strammes med 180nm(evt 200nm) og 180grader, så må ha lang latmann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 21, 2011 Åja, so en må nesten ha bilen opp på en bukk da? Hjelpe vel ikkje med nød-jekk da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 22, 2011 Heisann.. Veldig grei jobb ja.. Brukte 40 minutter til sammen på begge sider.. Av med Kalipper og skive som beskrevet her. Så var det tolvkant nr 18 for å løsne lageret.. Har du bare en nødjekk, ville jeg vurdert å legge noe under. Bilen trenger jo ikke mer enn såvidt over bakken for å få av hjulet.. Trenger ingen bukk for dette.. Åja, so en må nesten ha bilen opp på en bukk da? Hjelpe vel ikkje med nød-jekk da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 22, 2011 Hei, ja skal vel gå greit, men tenkte på den 180nm og 180* etter det.. men går kanskje uten å løfte opp bilen? Tenkte på sann løftebukk som er på verktsted osv.. Har heldigvis en kamerat med løftebukk, so det blir no litt enklare vertfall Bra at det ikkje tok so mykje tid da, mykje anna som må gjerast etter eu-kontrollen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...