Anbefalte innlegg

Jeg sitter og lurer på om jeg skal få tatt en lakkforsegling på nybilen når den kommer.

Noen som kan fortelle litt om de ulike produktene/metodene som brukes, og hvilke fordeler/ulemper de har.

Kom gjerne med tips til hvor jeg kan få dette gjort, og en ca pris. (i Oslo/Lørenskog området)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jacobsen bilpleie på fornebu ser supre, de har alle merker. har selv Jack tec som de lager selv , har fått mye skryt av bilen og glansen.

 

prøv å ring de 67580100

 

Martin Sandvik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant er jeg veldig fornøyd med. Dette er ikke en slik "denne-holder-i-3år-lakkforseling", men en du kan påføre et par ganger i året, uten å anstrenge deg. Syns denne gir bedre glans enn de som du betaler flere 1000kr for.

Flaska koster 30USD, og holder til 20-30påføringer. Gir også en veldig god beskyttelse og tåler endel bank.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en god del av de virkelig "harde" lakkforseglinge gjør at man mister alt av lakkgaranti på vw og audi fra Harald Møller. Blandt annet Ditec. Den skal vist være for "tett".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig mener jeg at det ikke er bra å stenge lakken helt inne. Alle vet at lakken må ha luft for å ikke bli skadet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en god del av de virkelig "harde" lakkforseglinge gjør at man mister alt av lakkgaranti på vw og audi fra Harald Møller. Blandt annet Ditec. Den skal vist være for "tett".

 

 

Kan ikke se at det står noe om det i bruksdokumentene på passaten min?

Hvordan kan de uansett bevise at det er lakkonservering og ikke andre typer behandling man har brukt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en god del av de virkelig "harde" lakkforseglinge gjør at man mister alt av lakkgaranti på vw og audi fra Harald Møller. Blandt annet Ditec. Den skal vist være for "tett".

 

Da har jeg fått svar fra selgeren om at garantien fortsatt vil gjelde om jeg bruker lakkforsegling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig mener jeg at det ikke er bra å stenge lakken helt inne. Alle vet at lakken må ha luft for å ikke bli skadet.

 

Dette har jeg lurt litt på, da jeg har hørt dette før... Hvorfor det? Og da med et helt konkret svar på hva som egentlig skjer/ikke skjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved ny bil...

Polere med MG Speed glaze

Og MG 20 Sealent til slutt.. La denne stå i min 6 timer 15 grader +

Vips! Voksforseglet for en sessong :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at lakkforsegling kan gjøre skade på lakken pga at den ikke får "luftet" seg nok stemmer bare på nylakkerte biler.... Dvs, lakk som er yngre enn 90 dager gammel skal IKKE lakkforsegles... Nye biler derimot er nesten alltid over 90 dager gammel da bilen overleveres kunde og derfor kan forsegling legges på uten problemer...

 

Anbefaler dette produktet her på det sterkeste..

 

http://www.pimpride.no/product_info.php?products_id=1306

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner ikke helt vitsen med lakkforsegling. Bruk heller pengene på skikkelig bilpleieutstyr, ta deg et par runder i hver årstid

godt gammeldags bilhold!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en god del av de virkelig "harde" lakkforseglinge gjør at man mister alt av lakkgaranti på vw og audi fra Harald Møller. Blandt annet Ditec. Den skal vist være for "tett".

 

Dette er ikke helt feil.

Allerede har Volvo begynt å gi avkortninger og i enkelte tilfeller avslått garantijobber fordi bilene har vært behandlet med bl.a Ditech og PermaShine.

Dette på bakgrunn av testresultater som flere lakkprodusenter har utført.

Volkswagenkonsernet ser også nøyere på denne utviklingen og kommer trolig til å følge bl.a Volvo sitt eksempel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke helt feil.

Allerede har Volvo begynt å gi avkortninger og i enkelte tilfeller avslått garantijobber fordi bilene har vært behandlet med bl.a Ditech og PermaShine.

Dette på bakgrunn av testresultater som flere lakkprodusenter har utført.

Volkswagenkonsernet ser også nøyere på denne utviklingen og kommer trolig til å følge bl.a Volvo sitt eksempel.

 

Stemmer dette. Er ikke bra for lakken og bli lukket inne, den trenger luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.