Hjelp angående valg av dekk\felg Passat 3B

Anbefalte innlegg

Heisann. Har nå valgt meg noen felger som jeg er veldig nære å kjøpe.

Problemet er at disse felgene er 9,5x18" et35. Vil dette by på noen problemer på en Passat 3b 4motion som er senket ca 40mm...? Dekka som skal stå på er 225\40.

Trengs det noen form for bredding\valsing på disse?

dsc02317nk9.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9x18 ET35 på min Passat,men der har jeg 255/35-18 dekk bak. Har disse felgene 225/40 rund baut så skal det gå fint!!! På min subber det ikke i det hele tatt selv med full bil.......min er senket 40 mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres kjempe ut! Blir vel til at jeg går for disse felgene da ja. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann. Har nå valgt meg noen felger som jeg er veldig nære å kjøpe.

Problemet er at disse felgene er 9,5x18" et35. Vil dette by på noen problemer på en Passat 3b 4motion som er senket ca 40mm...? Dekka som skal stå på er 225\40.

Trengs det noen form for bredding\valsing på disse?

Ja skal det se bra ut så må du valse ut forskjermene. 40mm senk og så utstikkende hjul vil ikke se spesielt lurt ut, og senker du mer begynner det å subbe villt foran selv med 225/40 dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite spm:

Er det noen her inne som har valset framskjermene på en Passat 3B før?

Trenger litt råd og fremgangsmåte her. Vil gjerne prøve selv først. Regner med at tålmodighet er nøkkelordet..

Den kanten på skermen, hva gjorde dere med den? Dem sp, går inn i nedkant,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite spm:

1) Er det noen her inne som har valset framskjermene på en Passat 3B før?

Trenger litt råd og fremgangsmåte her. Vil gjerne prøve selv først. Regner med at tålmodighet er nøkkelordet..

2) Den kanten på skermen, hva gjorde dere med den? Dem sp, går inn i nedkant,

1) Jada flere ganger ;) Første gang så mye at skjermene måtte lakkeres på nytt, og innerskjermene måtte festes med sikaflex. Men da var hjulene 9,5x18 ET 30. Anbefales vel egentlig ikke.

2) Anbefaler heller å bare dytte opp skjermflensen pent og rolig, så lakken ikke sprekker. Kan gjøres med valseverktøy med litt forsiktig fremgangsmåte, men kan også gjøres med hodet på en skrutrekker med håndkle rundt, dvs man presser opp lokalt der man vet/ser hjulet tar tak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, akkurat. Det va et jeg tenkte på egentlig å bare bruk tang eller noe og legge mellom en fille.

Men angående valsinga, så må jeg vel bruke varmepistol eller lignende for å varme lakken litt. Altså, varme minimalt.

virker det da som jeg har dette under kontroll Runar?

Som skrevet lengre oppe her så er det et35 på disse, og 9.5x18. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.